مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي

زیرساختهای بندری و ریلی استان و کشور تکمیل و توسعه یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور خواستار عزمی ملی برای توسعه زیرساختهای ترانزیتی استان و منطقه آزاد انزلی شد و افزود: لازمه حضور سرمایه گذار و ایجاد جهش اقتصادی در کشور تکمیل و توسعه در زیرساختهای بندری و ریلی استان و کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در مراسم افتتاحیه تالار اختصاصی بورس، با تأکید براینکه اندیشه ما تبدیل منطقه آزاد انزلی به هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک کشورهایCIS خاورمیانه است اظهار داشت: تکمیل زیرساختهای حمل و نقل بندری و ریلی، عملیاتی نمودن کریدورهای تجاری بین المللی و شروع به کار بورس کالا، سه حلقه درهم تنیده سازمان منطقه آزاد انزلی برای رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه ، استان و کشور است.

مtalare boors (8)masroorسرور در تبیین برنامه نخست سازمان متبوع خود گفت: اهتمام به تکمیل زیرسختهای بندری که در قالب ایجاد مجتمع بندری کاسپین و توسعه بندرانزلی نموده پیدا می کند، بهمراه تسریع در روند ساخت پروژه هایی چون اتصال منطقه آزاد انزلی به مسیر ریلی کشور مهمترین برنامه های زیرساختی این سازمان است.

وی خواستار عزمی ملی برای توسعه زیرساختهای ترانزیتی استان و منطقه آزاد انزلی شد و با بیان اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر به سرعت در حال افزایش ظرفیتهای خود در حوزه حمل و نقل هستند افزود: لازمه حضور سرمایه گذار و ایجاد جهش اقتصادی در کشور تکمیل و توسعه در زیرساختهای بندری و ریلی استان و کشور است.

مسرور عملیاتی نمودن کریدور شمال-جنوب و کریدور چین-بندراکتائو و بندرانزلی را دیگر حلقه تکمیل کننده رویکرد اصلی سازمان متبوع خود اعلام کرد و افزود: ارائه گزارش برای رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اول رئیس جمهور با هدف تبیین و تشریح مزایای ناشی از فعال سازی این کریدورها صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بهره گیری از دو کریدور صدرالاشاره را زمینه ساز کاهش هزینه و زمان در مبادله کالا در مبادلات کشورهای اروپایی و آسیایی بیان کرد و افزود: ایجاد بورس کالای منطقه آزاد انزلی حلقه دیگر این اندیشه است که باعث توسعه اقتصادی این منطقه و به تبع آن استان و کشور خواهیم بود و برای تحقق آن اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

وی درخصوص عملکرد پنج ماه نخست سال جاری سازمان متبوع خود با تصریح براینکه آمار موجود نشان دهنده رشد صعودی شاخصهای اقتصادی این منطقه است افزود: رشد ۱۰۷ درصدی در صدور مجوز فعالیت، افزایش ۳۰ درصدی ثبت شرکتهای ایرانی و خارجی، رشد ۳۳ درصدی در صدور کارت بازرگانی و ۲۲۹۱ درصدی در حجم سرمایه گذاری از جمله این شاخصهای آماری است که بیانگر بهبود فضای کسب و کار در منطقه آزاد انزلی است.

/روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

Share