در جلسه شورای ترافیک گيلان عنوان شد

روشنایی جاده‌های گیلان ضعیف است/افزایش تلفات جاده‌ای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهیار رستگار عصر امروز در جلسه شورای ترافیک گیلان با اشاره به افزایش تصادفات برون‌شهری در استان اظهار کرد: امسال در تصادفات جرحی در مجموع دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهیار رستگار عصر امروز در جلسه شورای ترافیک گیلان با اشاره به افزایش تصادفات برون‌شهری در استان اظهار کرد: امسال در تصادفات جرحی در مجموع دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش داریم.

13920702000719_PhotoAوی کشته‌های جاده‌ای گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون را ۱۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته در مدت مشابه مذکور تعداد ۱۹۲ نفر در جاده‌ای برون‌شهری استان کشته شدند.

رستگار به فراوانی تصادفات جاده‌ای گیلان در فروردین و خرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: گیلان رتبه ۳۲ وقوع تلفات جاده‌ای کشور در ماه‌های مذکور را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه تلفات جاده‌ای استان در فروردین و خرداد ماه امسال بی‌سابقه است، تصریح کرد: مرداد ماه امسال ۳۵ درصد افزایش تلفات جاده‌ای داریم.

وی ۶۸ نفر از کشته‌شدگان جاده‌های برون‌شهری گیلان را موتورسواران دانست و بیان کرد: ۵۴ نفر از کشته‌شدگان جاده‌های برون‌شهری استان از عابران پیاده است.

رستگار ۴۰ نفر از کشته‌شدگان جاده‌های برون‌شهری گیلان را از سرنشینان خودروها عنوان کرد و یادآور شد: ۹۶ نفر از کشته‌شدگان جاده‌های برون‌شهری استان در محورهای اصلی اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه گیلان تعداد کشته‌شدگان محور رشت ـ لنگرود را ۲۵ نفر خواند و اظهار کرد: عابران پیاده ۲۸ نفر از کشته‌شدگان محورهای اصلی برون‌شهری استان را تشکیل می‌دهند.

وی بیشترین کشته‌های جاده‌های برون‌شهری گیلان را از ساعت ۲۰ تا ۲۴ ذکر کرد و افزود: موضوع مذکور نشان می‌دهد جاده‌های استان به لحاظ روشنایی ضعیف است.

رستگار با بیان اینکه تردد موتورسیکلت‌ها در محورهای روستایی گیلان بیشتر است، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد بیشترین کشته‌های موتورسیکلت‌سواران بالای ۵۰ سال است.

رئیس پلیس راه گیلان ایمن‌سازی و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در کاهش تلفات جاده‌ای برون‌شهری استان در سال گذشته را تاثیرگذار دانست و گفت: امسال عامل سرعت سبب افزایش کشته‌های جاده‌ای گیلان شده است.

وی با تاکید براینکه بین سرعت با مسیر در جاده‌های گیلان همخوانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: جاده‌های استان تبدیل به خیابان‌های بین شهری شده است.

رستگار خواستار اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای کاهش تلفات جاده‌ای در گیلان شد و اظهار کرد: کاهش سرعت در محور رشت ـ لنگرود سبب کاهش تلفات عابران پیاده در این مسیر شده است.

رئیس پلیس راه گیلان کنترل سرعت در محورهای اصلی در کاهش تلفات جاده‌ای را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: سال گذشته آمار تلفات راننده و سرنشین بالا بود و با انجام بعضی از تمهیدات این تلفات در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

*نصب سرعت‌گیر بهترین راهکار کاهش سرعت

وی نصب سرعت در جاده‌ها را اکنون بهترین راهکار برای کاهش سرعت خودروها عنوان کرد و یادآور شد: نصب بنرهای کاهش سرعت در جاده‌ها تاثیرگذار است.

*سرعت‌گیر جاده‌های گیلان استاندارد نیست

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: جاده‌های استان تبدیل به خیابان شده است.

ناصر آل‌محمد نصب سرعت‌گیر در جاده‌ها را اقدامی واکنشی عنوان کرد و افزود: کاهنده‌های سرعت در جاده‌های استان استاندارد نیست اما اکنون تنها راهکار برای کاهش سرعت خودروها است.

وی نبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها را از مشکلات خواند و بیان کرد: تابلوهای هشداردهنده سرعت‌گیر در جاده‌های گیلان که در سال‌های گذشته نصب شده، کاربرد خود را از دست داده است.

آل‌محمد کاهش سرعت‌گیر در جاده‌ها را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ایجاد دوربرگردان در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیرگذار است.

*توزیع کلاه ایمنی در ۱۰۰ روستای گیلان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان بر آموزش موتورسیکلت‌سواران تاکید کرد و یادآور شد: امسال دو هزار کلاه ایمنی خریداری شده و در ۱۰۰ روستای استان توزیع می‌شود.
/فارس

Share