جشنواره تابستانه دریا باران

رنگین کمان اقوام ایرانی در ساحل منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در منطقه آزاد انزلی رنگین کمانی از رنگ و عطر در ساحل پاکیزه و موّاج منطقه آزاد انزلی به تماشا گذارده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با شروع جشنواره اقوام ایرانی در منطقه آزاد انزلی رنگین کمانی از رنگ و عطر در ساحل پاکیزه و موّاج منطقه آزاد انزلی به تماشا گذارده شد.

ازادmedدر این جشنواره که از سوی معاونت فرهنگی،هنری،اجتماعی و گردشگری این سازمان برپا شده و تا پایان هفته‌اول شهریور‌ماه ادامه خواهد داشت، اقوام نقاط مختلف کشور در سیاه چادرهای خود به ارائه غذاها، لباس‌ها و دست ساخته‌های بومی‌شان می‌پردازند و از گردشگران با غذاها و نوشیدینهای محلی خود، من جمله نان، آش،دوغ، نوشیدنی‌ها و بستنی‌های سنتی پذیرایی می‌کنند.

این جشنواره با هدف آشنایی مستقیم مردم و گردشگران منطقه آزاد انزلی با آداب، رسوم و فرهنگ اقوام ایرانی در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته از ساعت ۲۰ و تا ساعت ۲۲ در محدوده طرح ساحلی منطقه برگزار می شود.

اجرای موسیقی سنتی و نمایشهای بومی –محلی در محل برگزاری این نمایشگاه که به منظور ایجاد فضای پرنشاط برای بازدیدکنندگان و آشنایی با فرهنگ نواحی مختلف کشور از دیگر بخشهای جشنواره اقوام منطقه آزاد انزلی است.

روزهای پایانی هفته‌ای که گذشت خوانندگان و نوازندگان از دو استان کردستان و لرستان برنامه‌های خود را دراین جشنواره به تماشا گذاشتند که با استقبال پرشور مخاطبان و گردشگران همراه بود و در هفته های آینده هنرمندان استانهای گیلان، خوزستان، آذربایجان، فارس، ترکمن، خراسان و چهارمحال و بختیاری به اجرای نمایش و موسیقی می پردازند.

جشنواره اقوام ایرانی یکی از بخشهای جشنواره تابستانه “دریا باران” منطقه آزاد انزلی است که برگزاری این جشنواره تابستانی تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و از همه‌ اهالی گیلان‌ زمین و گردشگران و مهمانان تابستانی دعوت می‌شود برای آشنایی بیشتر با فرهنگ، رسوم و آداب غنی ایران به جمع اقوام حاضر در این جشنواره بپیوندند.
/روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی

Share