جعفرزاده

رقابت بانک‌ها به جای تسهیلات دهی در طراحی دکوراسیون است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ،گفت: کاهش سودهای بانکی باید همگام با تورم باشد و در وضعیت کنونی می توان به فکر تغییر آن بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ،گفت: کاهش سودهای بانکی باید همگام با تورم باشد و در وضعیت کنونی می توان به فکر تغییر آن بود.

jafarzadeغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به گفته های وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر احتمال بازنگری در نرخ سود بانکی، گفت: در واقعیت، هیچکدام از وزاری اقتصاد طی ۳۶ سال اخیر موفق به همراه کردن بانکها بابا تولید و صنعت نشده اند و هیچ مسئولی در مورد عملکرد بانکها و تناسب آن با کلمه اسلام نمی تواند پاسخگو باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای اجبار بانکها به رعایت دستورالعمل ها وجود دارد، افزود: تجربه نشان داده که دستوری عمل کردن به نفع اقتصاد نیست، برای اجرای دستورالعمل ها باید شرایط را به نحوی ایجاد کرد که بانکها در رقابت برای پرداخت تسهیلات با سود کمتر باشند و این خواسته ای بود که از رییس کل بانک مرکزی نیز انتظار می رفت.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت، باید کاهش سود همگام با کاهش تورم صورت گیرد، در حال حاضر هم می توان با توجه به کاهش تورم در کشور، به فکر پایین آوردن سودهای بانکی بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مورد دیگر اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی وعده داده بودند که هزینه بانکها کاهش می یابد، باید توجه داشت که بانکها هزینه های بسیار سرسام آوری دارند و رقابت را در دکوراسیون برتر می دانند، در صورتی که مردم، بانکی را برتر می دانند که بهتر تسهیلات دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس در رابطه با دلایل نوسان تصمیم گیری ها نیز گفت: قواعد جزئی همواره باید قابل انعطاف و با نگاه به بازار باشد و تغییر سود نیز هر ۶ ماه تا یکسال یکبار طبیعی است./خانه ملت

Share