سرپرست مديريت جذب منابع و سرمايه گذاري منطقه آزاد انزلي خبرداد

رشد ۶۶۷درصدی میزان سرمایه گذاری در چهارماهه نخست سال جاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جواد کشلی ارزش ریالی سرمایه گذاری محقق شده در چهارماه نخست سال جاری در این منطقه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت:این آمار نشان دهنده رشد ۶۶۷ درصدی ارزش ریالی سرمایه گذاری تحقق یافته در محدوده منطقه آزاد انزلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، جواد کشلی سرپرست مدیریت جذب منابع و سرمایه گذاری این سازمان، ارزش ریالی سرمایه گذاری محقق شده در چهارماه نخست سال جاری در این منطقه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با ۶۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری محقق شده در مدت مشابه سال ۹۲ نشان دهنده رشد ۶۶۷ درصدی ارزش ریالی سرمایه گذاری تحقق یافته در محدوده منطقه آزاد انزلی است.

SarmayehGozarie4maheوی تعداد شرکتهایی که در چهار ماه ابتدایی سال جاری موفق به تحقق سرمایه اظهار شده خود شده اند را ۴۲ شرکت عنوان نمود و گفت: در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۱۰ شرکت بوده که بیانگر افزایش ۳۲۰ درصدی تعداد شرکتهای محقق ساخته سرمایه اظهار شده خود می باشد.

سرپرست مدیریت جذب منابع و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه حوزه فعالیت ۴۲ شرکتی که سرمایه گذاری محقق شده در این منطقه دارند صنعتی، خدماتی و گردشگری است، افزود: صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع غذایی، پوشاک و نساجی، مواد اولیه دارویی و تابولهای برق فشار قوی و ضعیف از جمله حوزهای سرمایه گذاری در این منطقه بوده و در حوزه خدماتی نیز احداث مجتمع مسکونی-تفریحی، اقامتی، انبارداری و نمایشگاه خودرو فعالیتهای خدماتی این شرکتها را شامل می شود.

جواد کشلی گفت: طی همین مدت تعداد مجوزهای سرمایه گذاری صادره از سوی این معاونت به ۱۶ عدد با سرمایه اظهار شده حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

وی درصد رشد تعداد مجوزهای صادره را ۶۰ درصد و ارزش ریالی سرمایه اظهار شده را در حدود ۲۲۹۰ درصد اعلام و اضافه نمود: در چهار ماه نخست سال گذشته ۱۰ مجوز سرمایه گذاری با حجم سرمایه گذاری اظهار شده ۱۶۷ میلیارد ریال در این منطقه ثبت شده بود.

سرپرست مدیریت جذب منابع و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی، تسهیل فضای کسب و کار در منطقه از طریق انعقاد ۱۰ تفاهم نامه همکاری با نهادهای همکار استان و کشور به منظور تحقق مزایا و معافیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران، امکان ثبت شرکت در یک روز و اجرای طرح پنجره واحد سرمایه گذاری، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و افزایش محدوده منطقه را ازجمله مهمترین دلایل رشد میزان سرمایه گذاری محقق شده و اظهار شده در سطح منطقه ارزیاب

Share