رییس کل دادگستری گیلان

رسانه ها به بازخوانی و آسیب شناسی معضلات اجتماعی بپردازند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کل دادگستری استان گیلان در جمع اصحاب رسانه که مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار در سالن شهید بهشتی برگزار شده بود گفت:به عنوان عضوی از مجموعه دستگاه قضا از اصحاب رسانه ی استان گیلان به دلیل مسئولیت خطیری که بر دوش انها وجود دارد تشکر میکنم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کل دادگستری استان گیلان در جمع اصحاب رسانه که بمناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار در سالن شهید بهشتی برگزار شده بود گفت:به عنوان عضوی از مجموعه دستگاه قضا از اصحاب رسانه ی استان گیلان به دلیل مسئولیت خطیری که بر دوش انها وجود دارد تشکر میکنم.
سیاوش پور با بیان اینکه ارزش های انسانی چون صداقت,امانت داری در بین تمامی انسانها با هر نوع نژاد و مذهبی ارزشمند محسوب می شود و بر انها تاکید شده است
رسانه ها به بازخوانی و آسیب شناسی مشکلات بپردازند
13930419000249_PhotoAرییس کل دادگستری استان گیلان پرونده های قضایی را بازخورد فعالیت های موجود در جامعه دانست و افزود:جرایم صورت گرفته ریشه های فرهنگی,اجتماعی,اقتصادی و بعضا سیاسی دارند و تعداد زیاد پرونده های قضایی دلالت بر این دارد که باید در این زمینه تلاش های بیشتری صورت پذیرد.
وی در ادامه از رسانه ها خواست به بازخوانی و آسیب شناسی مشکلات در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی فرهنگی و سیاسی بپردازند و سطح آگاهی جامعه خصوصا جوانان را افزایش دهند و در این راستا باید از نظرات و تجربیات متخصصین بهره برداری شود.
ورود بیش از ۱۴۲ هزار پرونده به دادگستری گیلان
رییس کل دادگستری استان گیلان تعداد پرونده های قضایی ورودی در چهارماه نخست سال جاری را ۱۴۲ هزار و ۸۱۸ فقره اعلام کرد و گفت:۱۶.۵ درصد نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته ایم و اگر سیر صعودی پرونده ها بدین گونه افزایش داشته باشد با پرسنل و کادر اداری و بودجه موجود نمی توانیم به درستی جوابگوی پرونده های ورودی باشیم.
سیاوش پور بر تقویت محتوای مطبوعات تاکید کرد و افزود: نیاز است از نظرات کارشناسان در حوزه های مختلف استفاده شود و صرف پرداختن به اخبار افتتاح پروژه ها و حوادث و…کافی نیست و می بایست در مسیر آگاه سازی جامعه گام برداریم .
اصحاب رسانه نخبگان گیلان را به جوانان معرفی کنند
وی گیلان را سرزمینی سرشار از چهره های فاخر دانست و اظهار داشت: اصحاب رسانه می بایست نخبگان گیلان را به عنوان الگوهای موفق زندگی به جوانان معرفی کند.
رییس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه بخش عمده ای از افکار مردم به سمت مسائل بیهوده سوق پیدا کرده است گفت: باید سعی کنیم که اذهان جامعه به سمت تفکر کار و همچنین تعالی انسان براساس آموزه های دینی و ملی پیش برود.
وی پرونده‌های مختومه دادگستری گیلان در چهار ماه سال جاری را ۱۴۷ هزار و ۱۴۹ فقره عنوان کرد و گفت در این مدت تعداد ۴ هزار و ۳۳۱ فقره پرونده از مجموع پرونده‌ها کاهش یافته است.
سیاوش‌پور با بیان اینکه موجودی پرونده های دادگستری گیلان ۸۰ هزار فقره پرونده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۴ هزار فقره پرونده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

Share