با حکم قضایی

دستگیری دو متخلف صید پرندگان شکاری در دیلمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مأمورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل پس از پیگیریهای متعدد شبانه روزی وارد منطقه دیلمان شده و ضمن تفتیش و بازرسی محل و زیستگاه ؛ موفق به دستگیری ۲ نفر متخلف صید پرندگان شکاری شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مأمورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل پس از پیگیریهای متعدد شبانه روزی و اطمینان از حضور بازگیران در منطقه دیلمان و شناسایی محل استقرار آنها ، پس از اخذ نیابت قضایی ؛  وارد منطقه دیلمان شده و ضمن تفتیش و بازرسی محل و زیستگاه ؛ موفق به دستگیری ۲ نفر متخلف صید پرندگان شکاری شدند که از آنها تعداد ۴ بهله دلیجه ، ۹ قطعه قمری و ۲ قطعه کبوتر که به عنوان طعمه استفاده میشدند به انضمام تور و قفسهای نگهداری پرنده و سایر ادوات صید ، کشف و ضبط گردید.پرونده متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه، جهت سیر مراحل قضایی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع گردید.
برخی از متخلفین صید با گستردن دام و با استفاده از دلیجه که خود پرنده‌ای شکاری و حمایت شده است، اقدام به زنده گیری دیگر پرندگان شکاری و خارج ساختن آنان از کشور می‌نمایند که بر اساس قوانین حفاظت از تنوع زیستی کشور جرم محسوب می‌شود.
پرندگان شکاری پرندگانی هستند که مهره داران و بی‌مهرگان را جهت تغذیه شکار می‌کنند. این پرندگان معمولاً حواس رشد یافته‌ای دارند، بویژه حس بینایی که به آنان در شکار به هنگام پرواز کمک می‌کند. به دلیل قرار داشتن این پرندگان شکارگر در بالای هرم‌های غذایی در طبیعت، وجود آنان برای عملکرد یک اکوسیستم سالم ضروری بوده و از نظر حفاظتی اهمیتی خاص دارند.شاهین، بحری، بالابان، قرقی، دلیجه و عقاب از شناخته شده‌ترین پرندگان شکاری هستند.
33 11

 

Share