وزیر سابق ارشاد پیش بینی کرد

در ۲۰۰ سال آینده دیگر از نسل ایرانی در روی زمین خبری نیست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید حوزه فرهنگ را به امان خدا بسپاریم‌، گفت: زمانی از افرادی استفاده کردیم که ‌هم‌اکنون در کنار ملکه انگلستان جا خوش کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید حوزه فرهنگ را به امان خدا بسپاریم‌، گفت: زمانی از افرادی استفاده کردیم که ‌هم‌اکنون در کنار ملکه انگلستان جا خوش کرده‌اند.

10061-35284کارشناس مسائل سیاسی گفت: علاوه بر این، برآوردها و تحلیل برخی شخصیت‌های فرهنگی کشور از فرهنگ بسیار متفاوت بوده و فاصله برخی برآوردها از زمین تا آسمان است و کسانی قدرت و حکومت در دستشان بود که نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ داشتند، به گونه‌ای که حتی عده‌ای از این افراد نه تنها در مقابل جبهه دشمن صفحه‌آرایی نکردند، بلکه برخی از کارهای آنان در امتداد دشمن بوده و حتی کارهای فرهنگی نیمه تمام دشمن را تمام کردند.

وی بیان کرد: نباید حوزه فرهنگ را به امان خدا بسپاریم و فرهنگ را در معرض این آمد و شده‌ای متعدد و متنوع قرار دهیم، در زمان‌هایی ما از افرادی استفاده کردیم که عده‌ای از مسئولان عالی حوزه فرهنگ ما هم اکنون در کنار کاخ ملکه انگلستان جا خوش کرده‌اند و یک معاون‌ همان آدم نیز در خارج از کشور الان برای ‌بی. بی. سی پادویی می‌کند.

صفارهرندی ادامه داد: ما باید حوزه فرهنگ را از در معرض قرار گرفتن انتخاب این افراد خارج کنیم و تدبیری باید بالای سر حوزه فرهنگ باشد تا با فرماندهی حوزه فرهنگ، برای سالم‌سازی محیط‌های فرهنگی تلاش کنیم.

وی با اشاره به تغییرات اخیر صورت گرفته در شهرداری تهران ادامه داد: در جاهایی محیط کارمان را باید به گونه‌ای ترسیم کنیم که خانم‌ها احساس امنیت بیشتری کنند و در زمانی که عده‌ای حرکتی فرهنگی انجام می‌دهند، یک مرتبه جیغ‌های بنفشی در فضای رسانه‌ای پخش می‌شود، طوری که برخی‌ها می‌گویند باید از شدت بی‌ربط بودن خود را به دیوار کوبید و اعتنایی به این حرف‌ها نگذاشت و متأسفانه برخی از این افراد هم از مسئولان حکومتی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تفسیر موضوع جداسازی خانم‌ها و آقایان در محیط‌های اداری اذعان کرد: آیا همین آقایان درست می‌دانند که ناموسشان ۸ تا ۱۰ ساعت از عمر روزانه خود را در کنار یک مرد نامحرم در یک اتاق بگذارند.

وی ادامه داد: در آن محیط الفت و انس ذهنی و عاطفی پیدا ایجاد می‌شود و دائم گفت‌وگو می‌کنند و من معتقدم همه این‌ها مورد سئوال است و این چه سنخیتی دارد که یک زن و مرد نامحرم در یک اتاقی محرم کلام هم شوند و همین آدم‌ها، زمان اختلاط با همسرشان نصف و کمتر از همین زمان است.

وی با اشاره به برخی موازی‌کاری‌ها و عدم فعالیت جبهه‌ای در حوزه فرهنگ ادامه داد: وقتی فرهنگ را به دست تک تیراندازی‌هایی می‌سپاریم که هر کدام یک هدف متفاوت را از دیگری نشانه می‌گیرند ‌همین رفتارهای غیر جبهه‌ای وضعیت فرهنگی را به اینجا کشانده است.

صفارهرندی ادامه داد: برخی‌ها در جامعه به جای آنکه اصالت را به خانواده بدهند، به فرد می‌دهند و داشتن فرزند را نشان عقب‌ماندگی می‌دانند و با همین تفکرات، امروز نسل آینده در معرض تهدیدات متعددی قرار گرفته، به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در ۲۰۰ سال آینده دیگر از نسل ایرانی در روی زمین خبری نباشد.‌

وی تصریح کرد: با همین آهنگ رشد جمعیتی که پیش رو داریم از سال ۱۴۲۰ روند کاهش جمعیت در کشور شروع می‌شود و تا سال ۱۴۵۰ جمعیت ما با همین آهنگ رشد به نصف جمعیت تقلیل می‌یابد و با این اوصاف جمعیت چنان پیر و فرسوده می‌شود که نشاط و اشتهای عمل و خدمت ندارند‌.
/انتخاب

Share