استاندار گيلان

در دولت یازدهم شاهد توفیقات خوبی در منطقه آزاد انزلی بودیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین تالار اختصاصی بورس کالای مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی با حضور استاندار گیلان آغاز بکارکرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین تالار اختصاصی بورس کالای مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی با حضور استاندار گیلان آغاز بکارکرد.

talare boors (16)تالار بورس کالای ایران در منطقه آزاد انزلی، حلقه تکمیل کننده روند طی شده از سوی این سازمان در جهت رونق فضای کسب و کار اقتصادی در محدوده منطقه با هدف تثبیت و شفافیت مبادلات تجاری و حذف واسطه های تجاری به منظور ایجاد یک مزیت رقابتی، ایجاد شد.

دکتر محمد علی نجفی در این مراسم ضمن پاسداشت سالروز ورودآزادگان به میهن اسلامی ، عزت ، سرافرازی و سربلندی کشور را مرهون رشادت و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و اظهار داشت : آزادگان سرافراز میهن اسلامی با ایثار ، فداکاری و از خود گذشتگی توانستند برگ زرین دیگری را در تاریخ ایران اسلامی رقم بزنند و حماسه بیافرینند .

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در عرصه های مختلف از تصمیم دولت در رساندن تورم به زیر۱۰ درصد تاپایان سال ۹۵ خبرداد و افزود : دولت در زمینه مهار تورم توانسته موفقیت های ارزشمندی را حاصل نماید که مهار تورم نقطه به نقطه از ۴۳درصد به ۱۴ درصد و تورم سالانه ۳۷ درصدی به حدود ۲۵ درصد گواه این مدعاست .

استاندار گیلان به رشد اقتصادی منفی شش درصد سالهای گذشته اشاره کرد و خروج از رکود را از جمله اولویت های مهم دولت تدبیر و امید دانست و افزود : باتوجه به تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در یکسال گذشته این آمار به منفی دو درصد کاهش یافته است .

دکتر محمد علی نجفی به ارائه بسته ای جهت خروج کشور از رکود اشاره کرد و افزود : یکی از برنامه های اصلی دولت، مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی تا پایان سال جاری است .

وی به توفیقات خوب حاصل شده در چند ماه گذشته در سازمان منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود : گرچه در طی سالهای گذشته روند پیشرفت در این منطقه کند و گاهی متوقف شد اما در دولت یازدهم شاهد توفیقات خوبی در این بخش هستیم .

دکتر نجفی توسعه گیلان را از جمله اولویت های مهم استان دانست و افزود : علیرغم اینکه رتبه استان در بخش اشتغال رضایت بخش نیست اماباتوجه به تلاش های صورت گرفته شاهد توفیقات ارزشمندی در بهبود فضای کسب و کار هستیم که کسب رتبه نخست استان در این بخش گواه این مدعاست .

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : درسالی که به نام اقتصاد و فرهنگ مزین گردیده است باید با مدیریت جهادی و عزم ملی و بهره گیری از امکانات و توان داخلی و با نگاه جهانی در جهت توسعه و شکوفایی کشور و استان گام برداریم .

استاندار گیلان با اشاره به توانمندی گیلان در عرصه های مختلف تصریح کرد : داشتن ساحل طولانی ، وجود نیروی انسانی مستعد و توانمند ، فرهنگ و تمدن ریشه دار ، فرصت قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و کشورها CIS از جمله مزیت های ارزشمند این استان بشمار می رود که باید بهره گیری از این ظرفیت و توانمندی ها در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش کنیم .

وی تاکید کرد :منطقه آزاد انزلی یکی از کانونهای اصلی رسیدن به این هدف است.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک اظهار داشت : تحقق دولت الکترونیک از جمله اقداماتی بشمار می رود که دولت به جد به دنبال آن است و استان گیلان نیز از آمادگی لازم در جهت تحقق این مهم برخوردار است .

Share