جواد شفیعی ثابت

خودی و غیر خودی داریم یا نداریم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جواد شفیعی ثابت/بنظرم بحث داغ همیشگی و لازم ما تفکیک میان خودی و غیر خودی است؛مثلا وقتی به دوستان می گویم فلانی خودی است چرا او را تخریب می کنید؟و یا وقتی به فلان گروه سیاسی می گویم فلانی در جبهه غیر خودی حرکت میکند؛مواجه با پاسخهای من درآوردی! […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جواد شفیعی ثابت/بنظرم بحث داغ همیشگی و لازم ما تفکیک میان خودی و غیر خودی است؛مثلا وقتی به دوستان می گویم فلانی خودی است چرا او را تخریب می کنید؟و یا وقتی به فلان گروه سیاسی می گویم فلانی در جبهه غیر خودی حرکت میکند؛مواجه با پاسخهای من درآوردی! مترادف با هوای نفس شخصی! باب میل جناحی! باب میل سایتی! باب میل دنیایی برخی میشویم…

بنظرم حرکت در مسیر گفتمان تعریف شده منبعث از ولایت راه را روشن میکند،کسب معرفت نسبت به شاخصها در موضوعات مختلف وظیفه جریان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است؛اساسا ورود به سیاست؛کارفرهنگی؛وبلاگ نویسی؛جنگ نرم؛ و یا ورود به هر عرصه دیگر بخصوص در زمینه های که مورد سفارش موکد ولی فقیه عادل زمان است لازمه قطعی آن شناخت شاخصهاست.

شاخص ورود به عرصه مدیریت یک سایت خبری؛شاخصه ورود به عرصه مدیریت اجرایی؛شاخصه ورود به عرصه فعالیت سیاسی؛شاخصه ورود به فعالیت تبلیغ دینی؛شاخصه تنظیم فعالیت های اقتصادی و منطقه ای و غیره تا شاخص مدیریت یک تشکل انقلابی همگی را ابتدا باید یافت؛آنگاه با کمک یاوران حریم ولایت گام در عرصه عمل گذاشت.

 امام خامنه ای در در نماز جمعه هشت مرداد ۷۸  در تبیین خودی و غیر خودی میفرمایند:

گفته می شود «خودی» و «غیر خودی». حالا خودی و غیر خودی داریم یا نداریم؟

اگر بخواهیم ملت را حساب کنیم، نه؛ آحاد ملت همه خودیند. اما جریانات سیاسی، بله؛ جریان خودی داریم، جریان غیرخودی هم داریم.

خودی کیست؟ خودی آن است که دلش برای اسلام میتپد؛ دلش برای انقلاب میتپد؛ به امام ارادت دارد؛ برای مردم به صورت حقیقی – نه ادّعایی – احترام قائل است.

غیر خودی کیست؟ غیر خودی کسی است که دستورش را از بیگانه میگیرد؛ دلش برای بیگانه میتپد؛ دلش برای برگشتن امریکا میتپد. غیر خودی آن کسی است که از اوایل انقلاب در فکر ایجاد رابطه دوستانه با امریکا بود. به امام اهانت میکرد؛ اما برای امریکا اظهار علاقه مینمود! کسی به امام اهانت میکرد، ناراحت نمیشد؛ اما اگر کسی به دشمنان بیرون از مرز یا همدستان آنها اهانت میکرد، ناراحت میشد! اینها غریبه‌اند. اسمشان چیست، هرچه باشد؛ چه کسی هستند، به ما ربطی ندارد که حالا بخواهم در خطبه‌های نماز جمعه اسم کسی را بیاورم. هر کس این‌طور باشد، غریبه است و خدا کند این‌طوری نداشته باشیم. این به عهده دستگاههای مسؤول کشور است که حواسشان جمع باشد. دستگاههای امنیتی – وزارت اطّلاعات و وزارت کشور – نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و بقیه، حواسشان باید جمع باشد. این‌که بعضی از دلسوزان به برخی از مطبوعات گله دارند، از این ناحیه است، والّا هیچ کس با مطبوعات آزاد مخالفتی ندارد. فلسفه این انقلاب، آزادی است – آزادی بیان و آزادی فکر – اما طوری نباشد که حرف و خواست و تحلیل و جهت گیرىِ دشمن را بر همه حرفهای دیگر مقدّم کنند؛ آن را اصل و ملاک قرار دهند. کسی که با دشمن دوست شد، دوست دیگر نمیتواند به او اعتماد کند.”

بنظرم گام اول حرکت شناخت شاخص روش تحلیل سیاسی از منظر بیانات و دیدگاههای مقام معظم رهبری است که نشان میدهد ما نسبت به اتفاقات سیاسی روزمره و تاریخی و آینده نگرانه چگونه باید تحلیل صحیحی داشته باشیم.

پیشنهاد میکنم این کتاب را همراه با اینفوگرافی فرمایشات مقام معظم رهبری مطالعه فرمائید.

ravesh-tahlil-br-3x4_651

Share