خودرویی که با هواپیما به ایران آمد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی طیب نیا وزیر اقتصاد شب گذشته با حضور در برنامه پایش علاوه بر تشریح جزئیات بسته خروج از رکود ، به سوالات بینندگان این برنامه نیز پاسخ داد وی گفت: آن چیزی که از سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل فهم بوده این است که همه مردم باید فرهنگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی طیب نیا وزیر اقتصاد شب گذشته با حضور در برنامه پایش علاوه بر تشریح جزئیات بسته خروج از رکود ، به سوالات بینندگان این برنامه نیز پاسخ داد
وی گفت: آن چیزی که از سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل فهم بوده این است که همه مردم باید فرهنگ استفاده و مصرف کالاهای داخلی را باید تبلیغ و ترویج کنند.
در بخشی از این برنامه یکی از بینندگان با ارسال عکسی به شبکه اجتماعی پایش ، نظر وزیر اقتصاد را در مورد آن عکس جویا شد.
وزیر اقتصاد در واکنش به این عکس گفت : مسلما دولت تصمیم ندارد که واردات کالاهای لوکس و تجملی را تشویق کند. به همین دلیل نرخ سود روی کالاهای تجملی افزایش پیدا کرده است و ما در آستانه تشکیل دولت نرخ سود مربوط به کالاهای گروه دهم را دو برابر کردیم. این رشد فزاینده واردات نشان دهنده توزیع نابرابر درآمد است.
وی افزود : آن چیزی که از سیاست های اقتصاد مقاومتی قابل فهم بوده این است که همه مردم باید فرهنگ استفاده و مصرف کالاهای داخلی را باید تبلیغ و ترویج کنند. اینکه استفاده از کالاهای خارجی و لوکس به عنوان تفاخر محسوب می شود جای تاسف دارد و با ارزش های والای اسلامی سازگار نیست. به هر حال استفاده از این کالاها حاکی از وجود نابرابری های درآمدی است و قطعا یکی از وظایفی که دولت برعهده دارد این است که زمینه برقراری تعادل و توازن نسبی در توزیع درآمد در کشور را برقرار کند.
167466_640/الف

Share