عاشوری در مراسم تجلیل از خبرنگاران خبرداد

خاکسپاری ۲ تن از شهدای گمنام در شهرستان فومن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظهر روز دوشنبه ۲۰ مرداد مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در شهرستان فومن برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظهر روز دوشنبه ۲۰ مرداد مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در شهرستان فومن برگزار شد.
در این مراسم توسط ناصر عاشوری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت ، اسماعیل قربان زاده فرماندار شهرستان فومن و حسین شهید زاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن از بیش از ۵۰ خبرنگار فعال در شهرستان فومن تجلیل بعمل آمد.
در ابتدا حسین شهید زاده رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار جمهوری اسلامی که به همین مناسبت روز خبرنگار نماگذاری شده است باید گرامیداشت و از خبرنگاران که اخبار را منتشر می نمایند تا به مردم اطلاع رسانی شود تجلیل شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن با همکاری نماینده محترم و فرماندار محترم این مراسم را ترتیب داده است.
ashoor-tajlilدر ادامه فرماندار شهرستان فومن با تبریک روز خبرنگار و یاد شهید صارمی گفت: همه شاهد آن هستیم که در چند روز گذشته اتفاقات زیادی در جهان رخ داده است خصوصا در غزه که بیش از یک ماه است در محاصره است و آماج حملات رژیم صهیونیستی قرار دارد و نسل کشی اتفاق می افتد و مجامع بین الملی سکوت نموده اند اما بیداری مردم جهان را در طول هفته های گذشته شاهد بوده ایم که در قلب اروپا به تظاهرات برای دفاع از غزه و ضد صهیونیسم می پردازند.
اسماعیل قربانزاده با اشاره سقوط هواپیما در تهران و تسلیت به خانواده های این حادثه هوایی افزود: خبرنگاران سفیران اطلاع رسانی در کشور ما هستند و عملکرد نظام و دولت جمهوری اسلامی را انعکاس می دهند و در همه زمان ها حتی بحران و سیل و برف و … در کنار مسئولین اضر و به مردم اطلاعرسانی لازم را انجام می دهند.
وی ضمن قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن بابت برپایی چنین مراسمی گفت: بیش از ۱۱ ماه از عمر دولت آقای روحانی می گذرد و دولت تدبیر و امید با اتکا و حمایت های مقام معظم رهبری عملکرد خوبی داشته است و کشور در وضعیت خوبی قرار دارد ، در دولت گذشته اگر بیماری به بیمارستان مراجعه می نمود به دلیل مسائل مالی بستری نمی شد اما امروز با تدبیر دولت دیگر چنین اتفاقی رخ نمی دهد.
قربانزاده گفت: مسئله بعدی وضعیت اقتصادی است که آقای رییس جمهور روحانی هر هفته جلسه اقتصادی دولت دارند و تاکنون توانسته اند تورم را تا حد زیادی مهار نمایند و یک آرامش اقتصادی ایجاد شده است و به دنبال آن دستگاه دیپلماسی مذاکرات فراوانی انجام داده است ، همچنین دولت برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی لیست وزراء را در روز تحلیف تقدیم مجلس شورای اسلامی نمود تا کارها در نظام به سرعت پیش رود.
وی افزود: در هفته گذشته با حضور استاندار محترم در شهرستان فومن پروژه هایی افتتاح شد و پروژه های پل ورودی شهر فومن وآسفالت جاده ماسوله –ماجلان توسط استاتدار محترم بازدید بعمل آمد و امیدواریم در هفته دولت پیشرو ۴۴ پروژه آماده افتتاح داشته باشیم.
فرماندار شهرستان فومن خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم کا ر تمام شده را به مردم بگوییم ؛ اکنون روکش آسفالت جاده فومن- رشت و آسفالت جاده ماسوله –ماجلان را انجام داده ایم و همه این ها که عملکرد دولت است به حساب نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشته می شود ؛ امروز در شرایط تحریم دولت خدمات خوبی در سطح کشور انجام داده است.
قربانزاده با اشاره به اینکه برای اولین بار در سطح کشور مجوز ساخت دانشکده گردشگری را گرفته ایم ؛ افزود: در بحث گازرسانی تلاش زیادی نموده ایم و این از دغدغه های آقای عاشوری است.
وی گفت: ۱۴ میلیارد اعتبار در ۴ ماه اخذ نموده ایم که ۵/۹ میلیارد هم نیز سهم نماینده را داریم.
وی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: همیشه نارسایی هایی وجود دارد اما باید به دولت کمک کنید ، فرمانداران نماینده عالی دولت در شهرستان محسوب می شوند که هم باید کارسیاسی و هم کار اجرایی کنند.
اسماعیل قربان زاده گفت: سهم آرد شهرستان ۱۷۰۰۰ کیسه است که در ۴ روز ۴۷۰۰ کیشه آرد مصرف شده است که این نشان از سهم مسافر است که وارد شهرستان می شوند.
وی در پایان اظهاراتش گفت: متاسفانه برخی از خبرنگاران با بی میلی مسئولین روبرو می شوند که نباید این کار از سوی مسئولین شهرستان صورت پذیرد.
در ادامه ناصر عاشوری با تبریک روز خبرنگار گفت: مسئولیت خبرنگاری بسیار سنگین است خبرنگار باید خبری را تهیه نماید و مسئولیت خبر خود را برعهده بگیرد و در رسانه خود منعکس نماید.
نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به قانون مطبوعات گفت: خبرنکار علاوه بر پایبندی به قانون مطبوعات باید به اخلاق حرفه ای نیز پایبند باشد و خدایی نکرده خبری را به صورت غیر واقعی انتشار ندهد که موجب هتک حرمت و آبروریزی طرف مقابل باشد هرچند که از لحاظ قانون مطبوعات اشکالی نداشته باشد ولی از لحاظ اخلاق حرفه ای خبرنگاری ایراد وارد باشد آنوقت موجب عذاب وجدان خواهد شد زیرا به فرموده امام جعفر صادق (ع) آبروی هر فردی از خانه کعبه بالاتر است.
مدیرمسئول هفته نامه فومنات افزود: خبرنگار باید با ظرافت حرکت نماید تا به سر منزل مقصود برسد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه برخی از فرهنگ ها که از پدران ما به ارث رسیده است امروزه در حال فراموشی است که در اینجا رسانه ها باید به وظیفه فرهنگ یخود عمل کنند و ارزش و ضد ارزش را شناسایی و به مردم انعکاس دهند و خلا ها را پر کنند زیرا اینگونه است که جامعه رشد و ارتقاء پیدا می کند مثلا در خصوص گردشگری و ارتباط آن با انباشت زباله در گیلان که این مساله استان را به جد تهدید می کند که باید در این مقوله ضد فرهنگی خبرنگاران دست بکار شوند زیرا این مسئله ۹۰درصد مسئولیت فرهنگی و ۱۰ درصد مسئله حاکمیتی است و این تهدیدی برای گیلان است و مسئولیت هم دقیقا متوجه رسانه ها است که باید نقاط ضعف را شناسایی نمایند و با انعکاس در نشریات و سایت ها مردم را آموزش دهند.
عاشوری گفت: اگر اقرار نشود ایران در بحث آزادی مطبوعات اول است زیرا سانسور نداریم و اگر سانسور شود خود تهدید است و ایجاد شب نامه ها می شود و هسته های غیرقانونی و غیرمتعارف زیر زمینی بوجود می آید.
وی گفت: همه ما باید بپذیریم که کارمان بدون اشکال نیست و باید ظرفیت خود را بالا ببریم که رسانه ها ما را نقد کنند اینطور است که جامعه ای پویا و امیدوار با آینده ای بهتر خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه این مراسم صرفا برای تجلیل از خبرنگاران برگزار شد گفت: البته شان خبرنگار بالاتر از برگزاری چنین مراسمی است.
ناصر عاشوری با یادآوری شهدای جنگ تحمیلی گفت: مقرر شد در شهرستان فومن ۲ تن از شهدای گمنام تشییع و در شهرک تاریخی ماسوله خاکسپاری شوند.
ashoor-tajlil (2) ashoor-tajlil (4) ashoor-tajlil (1) ashoor-tajlil (3)

Share