حماس و اسرائیل با آتش بس موافقت کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سازمان و ملل و جان کری وزیر امورخارجه امریکا اوایل روز جمعه اعلام کردند : اسرائیل و حماس بر سر برقراری آتش بس ۷۲ ساعته به توافق رسیده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو ، کری گفت : دو طرف از ساعت هشت صبح به وقت محلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سازمان و ملل و جان کری وزیر امورخارجه امریکا اوایل روز جمعه اعلام کردند : اسرائیل و حماس بر سر برقراری آتش بس ۷۲ ساعته به توافق رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو ، کری گفت : دو طرف از ساعت هشت صبح به وقت محلی آتش بس خود را شروع خواهند کرد و اسرائیلی ها و فلسطینیان در قاهره وارد مذاکره خواهند شد.

دیپلمات ارشد امریکا گفت : این آتش بس در صورت عدم تمدید ۷۲ ساعت طول خواهد کشید.

کری در یک بیانیه مشترک با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که وی نیز در اطراف خاورمیانه در رفت و آمد بود، گفت : طی این مدت نیروهای مستقر در محل های استقرار خود کماکان باقی خواهند ماند.

در بیانیه گفته شده است : این آتش بس برای دور نگه داشتن غیر نظامیان بیگناه از خشونتها بسیار ضروری است .

ولی کری که به گفته مشاورانش حدود ۱۰۰ تماس تلفنی طی هفته گذشته در مورد بحران غزه انجام داده است، هشدار داد که این آتش بس راه حل نهایی نیست .

وی در کنفرانس خبری خود هنگام دیدار از دهلی نو به خبرنگاران گفت : من می خواهم تاکید کنم که اکنون وقت تبریک گفتن یا شادمانی یا هرچیز دیگر جز نشان دادن عزم جدی ، تمرکز همه بر تلاش برای تعیین راه حرکت به جلو نیست. ˈ

کری افزود : این یک تنفس و فرصت است نه پایان راه . این راه حل نیست. این فرصتی برای یافتن یک راه حل است . ˈ

یک مقام امریکا به شرط عدم افشای هویت خود گفت : مقامات اسرائیلی و فلسطینی برای مذاکره در روز جمعه هرچه سریعتر به قاهره خواهند رفت .

این مقام افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی نمایندگان حماس را معرفی خواهد کرد ولی این گروه مبارز به طور مستقیم با اسرائیل یا امریکا تعامل نخواهد کرد.
/ایرنا

Share