جلسه 5 ساعته شورای اسلامی شهر فومن

حسابرسی از شهرداری فومن طی سال های ۹۲-۹۱ تصویب شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید نورالدین نعمتی پیشنهاد داد با توجه به مسایل پیش آمده در شهرداری فومن طی سنوات گذشته از شهرداری فومن حسابرسی شود که با نظر موافق همه اعضا حسابرسی از شهرداری فومن طی سال های ۹۲-۹۱ تصویب شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,جلسه شورای اسلامی شهر فومن با حضور شاهین علیزاده شاد فومنی ، علیرضا علیدوست ، مختار ابراهیمی ، سید نورالدین نعمتی ، علی ولی زاده ، سید سینا میری نرگسی و زهرا نظری با موضوعاتی چون حسابرسی از شهرداری ، باشگاه شهرداری فومن ، کمک به مسجد چهارباغ ، مذاکره با مالک پارک ، کمک به هیات پرافتخار والیبال ، گفتگو با سیل زدگان ، کمک به بازی پیشکسوتان فومن با پیشکسوتان پرسپولیس تهران، گفتگو با مالک ساختمان جنب کلانتری ، تابلوهای تبلیغاتی شهر و … در سالن جلسات شهرداری فومن برگزار شد.
rtmedشاهین علیزاده شاد فومنی رییس شورای شهر فومن با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار را خدمت کسانی که در اسن زمینه فعالیت دارند تبریک عرض می نمایم و باید گفت خبرنگاری کاری بسیار پر مخاطره و حساس و شریفی است و برای خبرنگاران آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و آرزو دارم کار اطلاع رسانی را به گرمی انجام دهند. وی در ادامه گفت: در خصوص سدمعبر شهروندان محترم گله مندند زیرا برخی از حریم خود تجاوز نموده اند و گرفتاری هایی را برای مردم بوجود آورده اند و شهرداری باید به این مساله رسیدگی نماید و برنامه ریزی صورت پذیرد تا شهر را از این حالت خارج کنند و مردم عزیز توقع زیادی ندارند و خواسته آن ها به حق است. علیزاده در خصوص طرح ممیزی املاک شهر فومن گفت: برخی از شهروندان به شورا مراجعه نموده اند و از این طرح ابراز بی اطلاعی نموده اند که از شهرداری می خواهیم که اطلاع رسانی کامل را در سطح شهر انجام دهند تا مردم را از این پریشانی در بیاورند.
رییس شورا با اشاره به ورود مسافران به فومن گفت: متاسفانه پارک فومن از سرویس بهداشتی و نمازخانه مناسبی برخوردار نیست و باید تسهیلات ویژه ای برای مسافرانی که وارد شهر می شوند فراهم کرد.
سید نورالدین نعمتی پیشنهاد داد با توجه به مسایل پیش آمده در شهرداری فومن طی سنوات گذشته از شهرداری فومن حسابرسی شود که با نظر موافق همه اعضا حسابرسی از شهرداری فومن طی سال های ۹۲-۹۱ تصویب شد.
زهرا نظری در خصوص ماده ۱۷ که مربوط به هزینه ها می شود تذکر داد و خواستار ارایه گزارش نیم درصد شهرداری که سهم کتابخانه است به شورا شد.
وی همچنین گفت: خوب است که در جلسات شورا شهردار حضور یابد تا گزارش کارکردی در مواردی مثل جذب نیرو در شهرداری که از سایت ها مطلع شده ایم، پارک محله ها ، آکادمی کشتی و … اطلاع رسانی شود. وی در خصوص باشگاه شهرداری گفت: بحث ما در کل باشگاه شهرداری است که شامل فوتبال ، والیبال ، کشتی و… می شود که باید تکلیف باشگاه شهرداری روشن شود.
علی ولی زاده گفت: در مورد کشتی باید گفت در سابقه شهرداری فعالیت ورزش کشتی است و زیر مجموعه باشگاه شهرداری است.
سید سینا میری نرگسی با اشاره به بنر سطح شهر در خصوص آکادمی کشتی گفت: من از بنر متوجه شدم که شهرداری آکادمی کشتی دایر نموده است. شهردار باید شورا محور و شورا باید مردم محور باشد و اگر ما حرفی می زنیم دغدغه و سوال مردم است.
در ادامه جلسه نبوتی و هادی نژاد از اعضای هیات امنای مسجد حضرت علی اصغر چهارباغ در جلسه شورا حاضر و درخواست کمک داشتند. آن ها اذعان داشتند که بیش از یک ماه است که درخواست داده ایم که رییس شورا اعلام نمود مصوب شده است ۵/۱ میلیون تومان به مسجد کمک شود و پس از طی مراحل اداری این کار صورت می گیرد.
وی گفت: البته کمک های جنسی جهت مرمت مسجد نیز صورت گرفته است.
tededدر ادامه جلسه کاظم مجتبایی ثبوتی مدعی مالکیت پارک شهر فومن و پارک کوی فرهنگیان با اشاره به اسناد و نقشه که همراه خود نیز داشت گفت: در سال های انقلاب پارک فومن توسط شهرداری فومن به تصرف درآمد که من نیز بی خبر بودم و همچنین در زمان شهرداری آقای رمضانی زمین بنده در پشت مدرسه شهید افتخاری واقع در کوی فرهنگیان تصرف شد این در حالی است که کل فضای موجود بنام خانواده مجتبایی ثبوتی سند دارد و سند ۱۵۶۱ متر از پارک اصلی شهر فومن را شامل می شود.
شاهین علیزاده رییس شورا گفت: ما حتما این موضوع را که یک مساله حقوقی است بررسی خواهیم کرد و اکنون نمی توانیم اظهارنظری داشته باشیم. مقرر شد در واحد حقوقی شهرداری این موضوع بررسی شود.
rewedدر ادامه قاسم شیرتری رییس هیات والیبال شهرستان فومن ، مربی تیم ملی بانوان ایران ، مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال ، مسئول تشکیل کانون های والیبال ، سرمربی تیم جوانان گیلان با ارایه گزارشی از هیات والیبال شهرستان فومن و یاآوری روزهایی که مرحوم حسین معدنی در فومن بود گفت: از شورا می خواهم تا با توجه به شرایط و موقعیت هیات والیبال شهرستان فومن از شهرداری تقاضا نماید که یک کانون والیبال با نام شهرداری تشکیل شود تا بتوانیم در سال های آینده سهمیه گیلان را از فومن بگیریم.
وی افزود: یک کانون تا ۲۵ میلیون هزینه دارد و ۵۰ درصد را خواستاریم شهرداری تقبل نماید.
شاهین علیزاده گفت: اخلاق در ورزش والیبال حرف اول ا می زند البته شما نیز افتخار آفرین هستید و این از سمت و عنوان شما در فدراسیون والیبال معلوم است و ما نیز باید کمک نماییم زیرا واقعا نام فومن و والیبال شهرستان در استان و کشور است.
در ادامه سقطچی یکی از سیل زدگان خیابان مولوی در جلسه شورا حاضر شد و انتقاد تندی را نسبت به فرماندار شهرستان فومن ، رییس هلال احمر ، مسئولین و شهردار سابق فومن که بانی لوله گذاری در کانال خیابان مولوی بود نمود؛ وی گفت: سال گذشته خیابان مولوی سیل آمد و بیشترین خسارت به خانه ما وارد شد و تاکنون هیچگونه خسارتی به ما داده نشد و برخوردهای بدی نیز از سوی مسئولین با ما شد این در حالی است که خانه ما پر از آب بود. البته فرماندار با یک کت و شلوار شیک آمد و فقط یک نگاه کرد آیا شرح وظایف فرماندار این است کت و شلوار بپوشد و فقط بیاید نگاه کنند اگر در کشور خارج این چنین اتفاقی رخ دهد نخست وزیر استعفاء می دهد اما آیا در شهرستان فومن یک آبدارچی استعفاء داد. آیا تضمینی است که در فصل بارندگی سیل دیگری در خیابان مولوی جاری نشود!
شاهین علیزاده در این خصوص گفت: راهی که وجود دارد برچیدن لوله هاست که باید گفت متاسفانه در دوران شهردار سابق ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و این مسایل سیلاب و منزل شما را من نیز دیده ام و بسیار متاسفم و باید کمک صورت گیرد البته کمک ها محدود است.
در ادامه جلسه امیر واژبخت نماینده باشگاه امین فومن و سیدرضا موسوی سرپرست تیم در خصوص بازی پیشکسوتان پرسپولیس تهران با پیشکسوتان باشگاه امین فومن ارایه نمودند و درخواست کمک مالی از شورای شهر را داشتند.
علیرضا علیدوست پیشنهاد داد هر کدام از اعضای شورا یک میلیون از حقوق خود را به این موضوع اختصاص دهند که جمعا ۷ میلیون می شود. که دو میلیون به والیبال و ۵ میلیون به فوتبال داده شود.
در ادامه جلسه نیک نام مالک ساختمان جنب کلانتری مرکزی گفت: با توجه به اینکه زمین من جنب نیروی انتظامی و کلانتری بود یک طبقه ساخت و ساز نموده ام و البته ۱۰۶ متر عقب نشینی نیز داشته ام و خواستار این هستم که در عوارض به من تخفیف داده شود.
تابلو های تبلیغاتی سطح شهر موضوع دیگری بود که با حضور مدیران کانون های تبلیغاتی شهرستان فومن در خصوص تابلو های تبلیغاتی سطح شهر بحث و بررسی صورت گرفت. که هرکدام از اعضای شورا و مدیران کانون های تبلیغاتی نظرات خود را بیان نمودند. البته بحث در این خصوص زیاد بود و مقرر شد تا مدیران کانون های تبلیغاتی و شهردار نشستی را با هم برگزار کنند.
پایان جلسه
در پایان جلسه مختار ابراهیمی مواردی چون ساماندهی جایگاه زباله شهر، آسفالت میدان ولایت فقیه تا گاراژ ماسوله، زیباسازی پارک، تنظیم شیوه نامه استفاده از زمین های بدون سند مالکیت جهت ساخت و ساز، زیباسازی شهر، شن ریزی معابر، تعیین تکلیف کوچه جنب مسجد علی اصغر چهارباغ را به شهردار فومن تذکر داد.
جلسه راس ساعت ۱۰ شب پایان و رییس شورا جلسه بعدی را ۲۲/۵/۹۳ با موضوع بررسی پروژه های عمرانی و ورزشی با حضور شهردار اعلام نمود. البته رییس جلسه از حضور خبرنگاران و وقت صرف کردن آن ها در جلسه شورا اسلامی شهر فومن تشکر نمود و باردیگر ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت و از زحمات خبرنگار دیارمیرزا بابت پوشش خبری جلسات شورا تشکر کرد.

Share