جوان اول فوتبال ایران پیرمرد از آب درآمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بعد از درگیری لفظی نکونام و قلعه‌نویی در یکی دو هفته گذشته حسین کعبی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم در این روزها به جمع مخالفان ژنرال استقلالی‌ها پیوسته است. اما درگیری لفظی ایجاد شده میان کعبی و یکی از مسئولان باشگاه استقلال اهواز جریان این جنجال را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بعد از درگیری لفظی نکونام و قلعه‌نویی در یکی دو هفته گذشته حسین کعبی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم در این روزها به جمع مخالفان ژنرال استقلالی‌ها پیوسته است. اما درگیری لفظی ایجاد شده میان کعبی و یکی از مسئولان باشگاه استقلال اهواز جریان این جنجال را از انتقاد به امیر قلعه‌نویی به یک ماجرای عجیب‌تر و بزرگتر کشاند. جایی که حسین کعبی در خلال حرف‌هایش به‌زعم خودش با شهامت اعلام کرد که همیشه دو شناسنامه داشته و سن واقعی‌اش چهل سال است.

hossein-kabi«در فهرست نامزدهای کسب عنوان برترین بازیکن جوان جام جهانی ‪۲۰۰۶‬ آلمان نام سه بازیکن انگلیسی دیده می‌شود. به گزارش رویترز، “وین رونی”، “تئو والکات” و “آرون لنون” بازیکنان جوان انگلیسی هستند که در فهرست فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) قرار دارند. فیفا فهرست ‪ ۴۰‬بازیکن از ‪ ۲۱‬کشور را برای کسب عنوان برترین بازیکن جوان جام جهانی اعلام کرده است. سن این بازیکنان در روز اول ژانویه سالجاری میلادی زیر ‪ ۲۱‬سال قرار بوده است.
این سه بازیکن انگلیسی رقابت سختی را با ” لینل مسی ” آرژانتینی، “کریسیتانو رونالدو” پرتغالی و ” لوکاس پودولسکی ” آلمانی برای تصاحب برترین بازیکن جوان جام جهانی خواهند داشت.
“حسین کعبی” ملی پوش ایرانی تیم فولاد خوزستان نیز به همراه ‪ ۵‬بازیکن جوان آسیایی در فهرست ‪ ۴۰‬نفره فیفا قرار دارد.»

این بخشی از اخباری است که در زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان روی خروجی رسانه‌ها رفت و رسانه‌های داخلی هم با علاقه و هیجان آن را نقل می‌کردند. قرار گرفتن یکی از بازیکنان تیم ملی در جمع ۴۰ بازیکنان جوان برتر جام‌جهانی افتخار کم نبود. اگر بنا به گزارش رویترز از کمیته مطالعات فنی فیفا سن حسین کعبی در زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۰۶، ۲۱ سال بوده او الان باید ۲۹ تا ۳۰ باشد. موضوعی که خودش در حین عصبانیت آن را نه از سر ناآگاهی که آگاهانه و به عنوان نماد رشادت و شجاعت بیان کرد که ۴۰ سال سن دارد و برای بازی در رده‌های ملی از دو شناسنامه استفاده می‌کرده است.

ماجرا به زمانی بر می‌گردد که در جریان درگیری لفظی کبی با امیر قلعه‌نویی، علی پور کیایی، قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان در حرف‌هایی علیه کعبی گفت: «بهتر است کعبی با ۳۵ سال سن از فوتبال خداحافظی کند و به فکر مصاحبه‌های بی مورد نباشد. او به برادران و خانواده خودش هم رحم نمی‌کند چه برسد به باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده!»

همین حرف‌ها هم پسر اهوازی که کمتر از یک دهه پیش عنوان جوان اول فوتبال ایران را یدک می‌کشید را برآشفت تا در گفت‌وگو با سایت ورزش سه بگوید: «۳۵ سال نه، من ۴۰ سالم است. همسن سهراب بختیاری زاده هستم. تازه دو تا شناسنامه هم دارم . من مرد هستم و هیچوقت دروغ نمی گویم. به خاطر تیم ملی نوجوانان شناسنامه دیگری دارم. من مثل مردها می گویم که دو تا شناسنامه دارم. افتخار می کنم که برای تیم ملی و بازی برای نوجوانان این کار را کردم.»

حرف‌هایی که اگرچه به زعم کعبی نشان از شجاعت دارد و با چاشنی وطن‌پرستی هم گفته شده اما همه می‌دانیم که کاملا معنی معکوس و منزجر کننده‌ای دارد. گویا حالا باید میان «گیت»های مختلفی که این روزها در فوتبال‌مان به‌راه افتاده «صغرسن‌گیت» را هم اضافه کنیم. اتفاقی که اگر ابعاد بین‌المللی پیدا کند شاید حتی با اعتبار فوتبال ما هم بازی شود. بازیکنی که در جام‌جهانی ۲۰۰۶، ۲۱ ساله تلقی می شده و حتی توجه مسئولان فیفا را هم نه با لگدش به صورت فیگو که با بازی های خوبش در سن پائین به خود جلب کرده حالا می‌گوید که که در آن سال یازده‌ سال بزرگتر از سند شناسنامه‌ای‌اش بوده واین یعنی اینکه مسئولان فیفا یک بازیکن ۳۲ ساله در لیست بازیکنان جوان جام‌جهانی جای داده‌اند. دیگر به ابعادی که ممکن است دامن‌گیر نتایج تیم‌های ملی رده سنی پایه ما شود نمی‌پردازیم که این رشته سری دراز دارد.
/تابناک

Share