وزیر آموزش و پرورش در شفت

جشنواره «ایثارگری فراتر از معلمی» برای نخستین‌بار برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه ما مصمم هستیم انقلاب اسلامی در جامعه بماند، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین‌بار جشنواره «ایثارگری فراتر از معلمی» همزمان با میلاد پیامبر (ص) در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعلی‌اصغر فانی عصر امروز در نخستین یادواره معلم فداکار شفت در مسجد ابوذر روستای بیجارسر بخش احمدسرگوراب این شهرستان با درود بر شهیدان دانش‌آموز و معلمان شهید به‌ویژه دو شهید بزرگ آموزش و پرورش رجایی و باهنر اظهار کرد: سلام به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و با درود به معلم فداکار امیدزاده، عزیزی که که با ایثار جان خود نشان داد معلمی شغل انبیا است.

IMG_46171وی به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر فرمود معلم برانگیخته شدم و امام امت نیز فرمود معلمی شغل انبیا است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم با شخصیتی که دارد دانش‌آموز را هدایت می‌کند، تصریح کرد: رفتار، کردار، سکوت، حرف زدن، لباس پوشیدن، آرایش مو و… معلم در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز موثر است.

وی با بیان اینکه رفتار معلم آینده زندگی دانش‌آموز را رقم می‌زند، تصریح کرد: معلم با یک صحبت آینده دانش‌آموز را متاثر می‌کند و موجب امیدواری او به آینده می‌شود به ویژه معلمانی که فراتر از وظیفه خود حرکت می‌کنند.

فانی با اشاره به اینکه مرحوم امیدزاده فراتر از شغل معلمی خود حرکت کرد، یادآور شد: امروز دانش‌آموزان ایثار امیدزاده را می‌خواهند و معلمان باید با تدریس آن روحیه ایثار و از خودگذشتگی را به نسل امروز منتقل کنند.

وی با تصریح بر اینکه در کتاب‌های درسی نقش ایثارگری اینگونه معلمان نهادینه شده است، یادآور شد: امیدزاده در اوج ایثار به جامعه امروز و فردا این پیام را می‌رساند که وظیفه معلمان نشان دادن ایثارگری به نسل آینده است.

وزیر آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه ما مصمم هستیم انقلاب اسلامی در جامعه بماند، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین‌بار جشنواره «ایثارگری فراتر از معلمی» همزمان با میلاد پیامبر (ص) در کشور برگزار می‌شود.

وی تجلیل از معلمان ایثارگر که فراتر از وظیفه خود عمل می‌کنند را از اهداف این جشنواره برشمرد و یادآور شد: آموزش و پرورش سرمایه‌های بسیاری مانند معلم دارد.

فانی پرورش روحیه ایثارگری در دانش‌آموزان را مهم دانست و تصریح کرد: زندگی به معنای خدمت به دیگران است.

وی همچنین یاد شهدای دانش‌آموز غزه و مردان و زنان بی‌دفاع را گرامی نگه‌داشت.
/صبح شفت

Share