جام بزرگ بازی های رایانه ای ملی خلیج فارس در رشت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دوره مقدماتی مسابقات جام ملی خلیج فارس از ۱۴ مرداد در بازی‌سرای مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد. رضا ثقتی  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت: این مسابقات به همت مجتمع دیجیتال خاتم‌الانبیاء (ص) رشت و با همکاری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دوره مقدماتی مسابقات جام ملی خلیج فارس از ۱۴ مرداد در بازی‌سرای مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد.

ShowImage

رضا ثقتی  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت: این مسابقات به همت مجتمع دیجیتال خاتم‌الانبیاء (ص) رشت و با همکاری و حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در رشته‌های انفرادی FIFA و PES، رشته گروهی DOTA2، بازی‌های ایرانی میرمهنا و بازی موبایلی فیتیل‌پر طراحی شده است.
وی تصریح کرد: این جام تنها مسابقات بازی‌های رایانه‌ای است که در ایران به صورت سراسری برگزار می‌شود که متولیان برگزاری این جام، شبکه ملی فرهنگ، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند.
ثقتی گفت: ثبت‌نام این مسابقات تا ۱۰ مرداد ماه به صورت Online و از طریق سامانه پرتال رسمی مسابقات انجام گردید و مسابقات دوره مقدماتی از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۳ با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از بازیکنان استانی در محل بازی‌سرای مجتمع دیجیتال خاتم‌الانبیاء (ص) رشت واقع در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد.
این مسوول افزود: این دوره از رقابت‌ها بر روی سه پلت فرم پی‌سی و کنسول Xbox360 برگزار می‌شود و به گفته برگزارکنندگان، هدف از برگزاری مسابقات بزرگ خلیج فارس در وهله اول ایجاد شور و نشاط در بین جوانان، تقویت حس رقابت سالم، پویایی و تقویت ذهن و روح و البته پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است و در گام بعدی این جام می‌تواند با شناخت برترین‌های رشته‌های مختلف و البته یافتن استعداد‌ها در گوشه و کنار کشور و سامان­دهی آن‌ها درصدد تشکیل تیم ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران و اعزام به مسابقات جهانی باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان خاطرنشان کرد: ۶۰۰ نفر از برندگان دوره مقدماتی این جام در مردادماه از سراسر کشور راهی تهران خواهند شد تا در مرحله فینال برای برنده شدن ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی با یکدیگر به رقابت بپردازند./ روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

Share