تولید ۴ محصول جدید پژو و رنو در ایران+جزییات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، هاشم یکه زارع اظهار داشت: شرکت پژو درخواست تشکیل شرکت مشترک جدید به منظور تولید محصولات جدید، توسعه صادرات و استفاده از توان تحقیقات و توسعه به گروه صنعتی ایران خودرو را ارائه داد.  وی تأکید کرد: شرکت پژو قرار است با ایران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، هاشم یکه زارع اظهار داشت: شرکت پژو درخواست تشکیل شرکت مشترک جدید به منظور تولید محصولات جدید، توسعه صادرات و استفاده از توان تحقیقات و توسعه به گروه صنعتی ایران خودرو را ارائه داد.

 وی تأکید کرد: شرکت پژو قرار است با ایران خودرو، شرکت مشترکی با سهم ۵۰ درصدی تشکیل دهد.samand lx sefid
یکه زارع ادامه کرد: بر اساس این توافق، شرکت پژو ملزم به ارایه پلت‌فرم برای تولید محصول مشترک شده و علاوه بر آن، نسبت به صادرات محصولات در منطقه نیز از طریق ایران خودرو اقدام خواهد کرد.
یکه زارع با بیان اینکه ایجاد مرکز تحقیق و توسعه مشترک با شرکت پژو سیتروئن در این قرارداد پیش بینی شده است، از تولید دو محصول جدید پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ در فاز اول همکاری مشترک خبر داد و افزود: قرارداد با شرکت پژو بر اساس تولید محصولات پژو و محصول مشترک با استفاده از توان قطعه سازان ایرانی و نه به صورت سی‌کی‌دی خواهد بود.
وی از توافق برای تولید محصول با شرکت رنو نیز خبر داد و گفت: در مرحله اول همکاری با شرکت رنو، دو محصول «کلیو ۴» و «کپچر» در نیمه دوم امسال به بازار عرضه می‌شود.
به گفته وی، یکی از این دو محصول در کلاس خودرو کوچک بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.
یکه زارع همچنین با اشاره به راهبرد ایران خودرو در تولید مبنی بر عرضه ۱۰ تا ۱۵ محصول جدید تا سه سال آینده، گفت: از این تعداد سه محصول با برند ایران خودرو طراحی و تولید خواهد شد.
وی از مذاکره با خودروسازان برتر چینی خبر داد و گفت: قبلاً مذاکراتی با دو شرکت چینی انجام شده که هم اکنون نیز با در نظر گرفتن مسایل کیفی مقرر شده محصولات جدید از این دو شرکت به بازار ایران عرضه شوند.
مدیر عامل ایران خودرو تأکید کرد: بر اساس راهبرد ایران خودرو، حداکثر ۱۰ درصد از تولیدات ایران خودرو به محصولات چینی اختصاص خواهد یافت که دو محصول سدان و cross over به زودی وارد بازار ایران خواهند شد که آغاز تولید آن با موتور TU5  پژو و با ساخت داخل بالا خواهد بود.
یکه زارع از خروج محصولات قدیمی ایران خودرو از مدار تولید خبر داد و گفت: وانت پیکان با جایگزینی محصول جدید تا پایان امسال از چرخه تولید خارج خواهد شد، همچنین خط تولید پژو ۴۰۵ نیز در سال ۹۵ متوقف خواهد شد.
یکه زارع در مجمع سالانه شرکت ایران خودرو با تشریح عملکرد این شرکت در بخش تولید در سال ۹۲ گفت: در نیمه اول سال گذشته، ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد که موفق شدیم تیراژ تولید در نیمه دوم سال را بیش از دو برابر افزایش دهیم.
وی افزود: افزایش تولید منجر به کسب سهم ۵۴ درصدی محصولات ایران خودرو در بازار شد.
وی به صفر رساندن موجودی خودروهای ناقص را یکی دیگر از موفقیت های ایران خودرو دانست و گفت: حدود ۷۹ هزار دستگاه خودروی ناقص تبدیل به سرمایه راکد شده بود که موفق شدیم در خرداد امسال این عدد را به صفر برسانیم، ضمن اینکه از اول سال ۹۳ دیگر خودروی ناقص و با کسری در ایران خودرو تولید نشده است.
یکه زارع بالاترین تیراژ تولید در ایران خودرو را دو هزار و ۷۰۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: در آن زمان حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ دستگاه به صورت CKD وارد و مونتاژ می شد، اما در حال حاضر روزانه دو هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو با تکیه بر توان داخلی تولید می شود که با بالاترین حد تیراژ فقط ۴۰۰ دستگاه فاصله دارد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته تا پایان سال ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و روانه بازار خواهد شد.
یکه زارع با اشاره به احداث سلیقه ای سایت های استانی ایران خودرو، گفت: ما خود را حافظ و امانت دار سهام‌داران می دانیم و هدف ما بهره برداری از ظرفیت های فعلی تولید است و نیازی به هیچ سایت جدید نیست.
وی صادرات را مقوله مهمی دانست و گفت: موفق شدیم استانداردهای لازم برای ورود به بازار روسیه را کسب کنیم و در ۱۸ ماه آینده ۱۰ هزار خودرو به فدراسیون روسیه صادر خواهیم کرد.
یکه زارع از حضور محصولات ایران خودرو در بازار عراق خبر داد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته تعداد ۲۰ هزار رانا و سمند به کشور عراق صادر خواهد شد.
وی حضور در بازارهای جهانی را نشانی از کیفیت و قیمت رقابتی محصولات، استانداردها و ویژگی های فنی مورد نیاز مشتریان بازار کشورهای هدف دانست و تصریح کرد: با موفقیت در این بخش دیگر از ارز دولتی بی نیاز خواهیم شد و به نقطه خودکفایی ارزی دست خواهیم یافت.
وی صادرات ۳۰ درصد از محصولات تا سال ۹۶ را هدف تعیین شده در حوزه صادرات اعلام کرد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ابراز امیدواری کرد: تا پایان چهارمین سال دولت تدبیر و امید گارانتی قوای محرکه محصولات ایران خودرو به ۵ سال افزایش یابد.
Share