در پنجمين نشست شوراي آموزش و پرورش

تقدیر استاندار گیلان از دانش آموزان گیلانی رتبه ی برتر کنکور سراسری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش ازگیلانیهای برتر در آزمون سراسری سال ۹۳ قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش ازگیلانیهای برتر در آزمون سراسری سال ۹۳ قدردانی کرد.

jpg1839دکتر محمد علی نجفی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از موفقیت دانش آموزان گیلانی در آزمونهای بزرگ علمی اظهار داشت : این عزیزان با پشتکار و برنامه ریزی توانستنددر مسیرپیشرفت و ترقی گام بردارند و موجب افتخار و سربلندی گیلانیان شوند .

دکترنجفی بربهره گیری هرچه بیشتر از توانمندی و استعداد دانش آموزان ، دانشگاهیان و دانش پژوهان استان تأکید کرد و افزود : باید با ارتقاء سخت افزاری در نظام آموزش و فراهم کردن زمینه ارتقاء تحصیلات ، ایجاد فضای باز علمی ، استفاده از امکانات علمی روز دنیا و فراهم کردن زمینه رفاه و آرامش برای دانش آموزان و دانشجویان از توان علمی این عزیزان در جهت توسعه و شکوفایی استان و کشور بهره گیریم .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود استعدادهای درخشان در علوم ریاضی در استان خواستار برنامه ریزی مطلوب‌تر جهت درخشش دانش‌آموزان در این رشته شد و گفت: نیازمند برنامه ریزی مدون در این بخش هستیم تا حضوری برتر را در سطح رتبه‌های کشوری تجربه کنیم.

استاندار گیلان همچنین برآموزش فنی و حرفه ای در مدارس تأکید کرد و افزود : آموزش های فنی و حرفه ای در مدارس به گونه ای که دانش آموزان پس ازفارغ التحصیل شدن با هنر و شغلی آشنا شوند و آن را عملیاتی کنند از جمله اولویت هایی بشمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

استاندار گیلان با اشاره به روند روبه رشد استان در بخش های مختلف تصریح کرد : علیرغم اینکه آمار و ارقام ارائه گردیده در بخش اشتغال ، صنعت ، تولید ، توسعه راهها ، آب شرب روستایی و شهری در استان نگران کننده است اما با اهتمام، پشتکار ، مدیریت و حضور میدانی و برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش های مختلف و استفاده از اندیشه ها، خوشبختانه توانستیم در طی ماههای اخیر شاهد اخبار مسرت بخشی در حوزه های مختلف باشیم .

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اهمیت رعایت مسائل زیست محیطی و مدیریت پسماند اظهار داشت : آموزش ، آگاهی و فرهنگ سازی می تواند نقش مهم و تأثیرگذاری را در رعایت مسائل زیست محیطی و مدیریت پسماند ایفاء کند .

jpg1841 مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت : ۵ نفر از دانش آموزان گیلانی موفق به کسب رتبه تک رقمی در سطح کشور و منطقه در کنکور سراسری سال ۹۳ گردیدند .

حاجتی کسب این موفقیت در استان را موجب امید و خودباوری در میان دانش آموزان گیلانی دانست و افزود : باید برنامه ریزی مدون و با سیاست گذاری درست در جهت استمرار این موفقیت تلاش کنیم و پرچم افتخار کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری را در استان حفظ کنیم .

وی تصریح کرد : گیلان در این دور از رقابت علمی توانست رتبه سوم از لحاظ تیمی را درسطح کشور به خود اختصاص دهد .

گفتنی است سید شایان پوربابایی رتبه اول کشوری و منطقه ای در رشته علوم تجربی ، آناهیتا نجفی رتبه دوم کشوری و منطقه ای در رشته علوم تجربی ، فراست رجبی رتبه پنجم منطقه ای و هشتم کشوری در رشته علوم تجربی ، امیرحسین مرتضایی رتبه هشتم منطقه ای و یازدهم کشوری در رشته علوم تجربی و سبحان حیدری راد رتبه نهم منطقه ای و چهاردهم کشوری در رشته ریاضی و فیزیک را در کنکور سراسری سال ۹۳ از آن خود کردند .
jpg1842 jpg1843 jpg1844 jpg1838

Share