عضو شورای شهر بندرانزلی

تازه متوجه شده ام چرا انزلی در اوج عقب ماندگی به سر می برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آفتابی گفت:بعضی از اشخاص به خاطر آنکه فلان مغازه دار جای پارک ندارد و آشنای فلان مسئول است یا در انتخابات پشتیبان فلانی بوده، در قالب لفظ »مردم از ما انتظار دارند» اصول شهرسازی را رد می کنند و به هر طریقی مانع اجرای آن می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزابه نقل از انزلی کلاب، جلسه علنی شورای شهر بندرانزلی روز یکشنبه برگزار شد، اما این جلسه شورای شهر کمی متفاوت با جلسات قبل برگزار شد و بعضی از اختلاف نظرها در شورای شهر مانند جلسات شورا علنی شد، سعید آفتابی عضو جوان شورای شهر بندرانزلی که معمولا او را آرام می بینیم این بار متفاوت ظاهر شد و مطالبی را مطرح کرد که خواندن آن برای هر شهروندی جالب است.

aftabi_0142سعید آفتابی در حالی در جلسه شورای شهر حاضر شد که در جایگاه هیئت رئیسه شورا ننشست، وی با بیان این مطلب که امروز شورای اسلامی شهر انزلی به منظور بررسی سامان دهی و اصلاحات طرح هندسی در نقاط مختلف شهر تشکیل جلسه داده و قصد دارم از ناگفته های بسیار سخن بگویم، صحبت های خود را آغاز کرد.

این عضو شورا با گلایه ای عمیق از دخالت های متعدد بسیاری از غیرمتخصصین در امور غیرمرتبط به ایشان و به ویژه برخی اعضای شورای شهر گفت: این دخالت ها بیشتر دارای جنبه تبلیغات انتخاباتی است که بزرگ ترین عامل عقب ماندگی انزلی به شمار می آید.
آفتابی خطاب به جوانان و تحصیل کرده هایی که علاقمند هستند در شورای دور پنجم حضور داشته باشند گفت: این دخالت های سیاسی که با نگاه کورکورانه چپ و راست در انزلی هر روز سد راه توسعه این شهر است، بزرگ ترین سنگ پیش پای متخصصین و دلسوزان شهر است، به نظر می رسد در آیند نزدیک، برخی حتی در امور پزشکی و چگونگی تزریق واکسن به کودکان به بهانه دلسوزی مردم مداخله خواهند نمود و این همان عاملی است که رشد فکرهای نوین را در انزلی در نطفه نابود خواهد کرد.
وی در ادامه متذکر شد: بنده دو قسم خورده ام یکی به عنوان عضو اصلی شورای اسلامی شهر و یکی هم در زمان فارغ التحصیلی رشته مهندسی عمران در جشن پایان تحصیلات دانشگاه و این دو قسم به من اجازه نمی دهد تا یک سری خطوط قرمز را زیر پا بگذارم، بی توجهی ما در قبال این سوگندها نباید کار را به جایی برساند که برای منافع شخصی و یا تامین نظر اسپانسرهای انتخاباتی، برخی اعضا در محضر خداوند متعال این دو امانت را زیر پا بگذارند و هر روز هر چه بیشتر سد راه توسعه انزلی باشند، قطعا چه نگاه چپ و چه نگاه راست باید به این مهم توجه داشته باشند.
آفتابی با اشاره به اینکه تمام مصوبات شورای ترافیک کاملا قانونی و علمی و مطابق آیین نامه های جهانی و یا رسمی کشور بوده است افزود: هر یک از اعضا اگر کوچکترین دلیل علمی بر اساس متغیرهای ریاضی در رد برخی طرح های هندسی آوردند، کارگروه ترافیک پاسخگو خواهد بود، بنده هیچگاه شرافت علومی را که فرا گرفته ام زیر سوال نخواهم برد و کاری خلاف اصول مهندسی نخواهم کرد.
عضو شورای شهر انزلی با بیان اینکه به عنوان مشاور یکی از بزرگ ترین شرکت های مهندسین مشاور در وزارت راه و شهرسازی این سخن را با قاطعیت عرض می کنم، خاطر نشان کرد: ده سال است با وزارت راه کار می کنم و در هیچ کجا مثل انزلی به چنین مشکلات پیش پا افتاده ای بر نخورده ایم که امروز برخی ساده ترین اصول مهندسی حمل و نقل را در حالی که بیست سال از ابلاغ قانون طراحی راه های درون شهری در ایران می گذرد، زیر سوال می برند و در تمام مسائل غیرمرتبط اظهار نظر می کنند، اینجانب همیشه در شورا یا در مورد مسائل سازه ای سخن گفته ام یا در خصوص راه و حمل و نقل و هیچگاه به خودم اجازه نخواهم داد در مسائلی که در آن تخصص ندارم صحبت کنم اما برخی اعضای محترم هم باید به این اصول اولیه پایبند باشند و از روی احساسات و به منظور چند حرکت تبلیغاتی تصمیم گیر نباشند، نباید به سادگی برای طرح های مصوب شده کارگروه های تخصصی مشکل ایجاد کنیم و این حرکات فقط اعتراض هایی است بی تخصص که برخی غیرمطلعین را شاد نماید.
بعضی از اشخاص به خاطر آنکه فلان مغازه دار جای پارک ندارد و آشنای فلان مسئول است یا در انتخابات پشتیبان فلانی بوده، در قالب لفظ »مردم از ما انتظار دارند» اصول شهرسازی را رد می کنند و به هر طریقی مانع اجرای آن می شوند. بسیار ساده است، یک شهروند دوست دارد در پیاده رو میوه بفروشد و شهروندی کهنسال و ناتوان سوار بر ویلچر می خواهد بی دردسر از آن پیاده رو رد شود، کدام یک حق شهروندی است؟ درد ما این است که هر کس زور بیشتری می زند و فرافکنی می کند، می شود دلسوز مردم.
بنده تازه متوجه شده ام که چرا یک مجموعه متخصص نمی توانند در این شهر کار کنند و چرا انزلی در اوج عقب ماندگی به سر می برد.
بنده این حرف ها را در جایگاه یک عضو شورای شهر نزده و این سخنان حرف کارگروه تخصصی ترافیک است و من تنها و تنها یک شهروند ساده هستم.

Share