سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خبر داد

تابلوهای زاید «حمل با جرثقیل» در رشت جمع‌آوری خواهند شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از جمع‌آوری تابلوهای زاید «حمل با جرثقیل» در رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از جمع‌آوری تابلوهای زاید «حمل با جرثقیل» در رشت خبر داد.13920128000241_PhotoA

تیمور شهیدی‌مقدم صبح امروز در جلسه شورای ترافیک گیلان با اشاره به آمار چهار ماهه تصادفات درون‌شهری استان اظهار کرد: امسال تعداد ۲ هزار و ۱۶ نفر در جاده‌های درون‌شهری گیلان مجروح شدند.

وی تعداد مجروحان جاده‌های درون‌شهری گیلان در سال گذشته را یک‌هزار و ۷۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: امسال ۲۶۳ نفر افزایش مجروحان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های درون‌شهری استان داشتیم.

شهیدی‌مقدم تعداد کشته‌شدگان در جاده‌های شهری گیلان در چهار ماه نخست امسال را ۴۷ نفر دانست و بیان کرد: سال گذشته ۴۸ نفر در جاده‌های درون‌شهری استان کشته شدند و یک نفر کاهش داشتیم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه سال‌های ۸۹، ۹۰، ۹۱، ۹۲ و ۹۳ در مورد موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده در جاده‌های درون‌شهری استان با مشکل مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: چهار ماه نخست امسال تعداد ۱۳ نفر موتورسیکلت‌سوار و ۳۰ نفر عابر پیاده در جاده‌های درون‌شهری استان کشته شدند.

*کاهش ۲۰۰ درصدی تصادفات درون‌شهری آستانه‌اشرفیه

وی از کاهش ۸۷ درصدی تلفات جاده‌ای درون‌شهری در بندر انزلی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال آستانه‌اشرفیه ۲۰۰ درصد کاهش تصادفات درون‌شهری داشته است.

شهیدی‌مقدم خواستار ایمن‌سازی گذرگاه‌های شهری گیلان شد و خاطرنشان کرد: پلیس راهور استان آمادگی ارائه نظر کارشناسی خط‌کشی معابر، گاردریل و … را به شهرداری‌ها دارد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نصب تابلوهای محدودیت سرعت در شهرها را مهم خواند و یادآور شد: نصب سرعت‌گیر در کاهش تلفات درون‌شهری رشت تاثیر بسیاری داشته است.

وی بر کاهش سرعت رانندگان در کمربندی شهرها تاکید کرد و افزود: در شهرهای گیلان تعریف شریان‌های درجه یک نداریم.

*حداکثر سرعت در شهرها ۶۰ کیلومتر

شهیدی‌مقدم حداکثر سرعت در شهرها را ۶۰ کیلومتر خواند و اظهار کرد: آرام‌سازی سرعت باید با نصب تابلوهای هشدار دهنده و سرعت‌گیرها انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از توقیف ۱۳۱ خودرو با جریمه بیش از یک میلیون تومان در چهار ماه نخست امسال در استان خبر داد و بیان کرد: ۳۰ دستگاه خودرو با جریمه‌های بیش از پنج میلیون تومان توقیف شدند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خیابان‌ها در داخل شهرها روشنایی ندارند، تصریح کرد: دیده شدن عابر پیاده در شب مهم است.

شهیدی‌مقدم توسعه فرهنگ ترافیکی را نیازمند فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی در جامعه تاثیرگذارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خواستار هرس درختچه‌ها و بوته‌های کنار خیابان‌ها در شهرها شد و خاطرنشان کرد: اهمیت دادن شهرداران به هشدارهای پلیس در نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر استفاده موتورسیکلت‌سواران اداره‌های دولتی از کلاه ایمنی، یادآور شد: با توجه به افزایش دیه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اهمیت کلاه ایمنی مشخص می‌شود و بیمه‌ها باید در این زمینه همکاری کنند.

شهیدی‌مقدم از جمع‌آوری تابلوهای زاید «حمل با جرثقیل» در شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: موضوع مذکور در حال انجام است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به ورود گردشگران از رودبار به استان، تصریح کرد: مسیر منجیل در روزهای پر ترافیک نیازمند مدیریت ویژه است.

وی پمپ بنزین منجیل را از مناطق مهم در کنترل ترافیک دانست و بیان کرد: تونل منجیل در آزادراه رشت ـ قزوین از جمله موارد مهم در کنترل ترافیک در روزهای پر تردد است.

شهیدی‌مقدم استفاده از جاده قدیم رودبار در روزهای پر ترافیک را موثر خواند و گفت: با نصب گاردریل و تابلوهای هشدار دهنده می‌توان خودروها را در روزهای پر تردد به جاده قدیم هدایت کرد.

فارس/

Share