نفر دوم کنکور سراسری از رشت

به کنکور نباید به عنوان یک غول نگاه کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ˈآناهیتا نجفیˈ، با بیان اینکه در همه کارها توکل به خدا دارد، افزود: لطف و عنایت خداوند و توکل به یگانه خالق هستی را یکی از دلایل موفقیت خود در کنکور سراسری می دانم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ˈآناهیتا نجفیˈ، با بیان اینکه در همه کارها توکل به خدا دارد، افزود: لطف و عنایت خداوند و توکل به یگانه خالق هستی را یکی از دلایل موفقیت خود در کنکور سراسری می دانم.

81257912-5858107وی با بیان اینکه آرامش روحی نقش موثری در موفقیت افراد در کارهایشان دارد، اظهار کرد: همیشه و در همه حال آرامش دارم.

نفر دوم کنکور سراسری سال ۹۳ رشته علوم تجربی ضمن قدردانی از پدر و مادرش خاطرنشان کرد: والدینم همیشه از بچگی محیطی آرام را در خانواده به وجود آوردند که نقش مهمی در درس خواندن و موفقیتم داشته است.

نجفی با بیان اینکه در کلاس های هیچ یک از آموزشگاه ها شرکت نکرده اما در آزمون های موسسات شرکت کرده، تصریح کرد: در کلاس های خصوصی برخی از معلمان شرکت می کردم.

نفر دوم کنکور سراسری در رشته علوم تجربی که در استعدادهای درخشان ˈفرزانگان رشتˈ درس خوانده، اظهار کرد: در مقطع دبیرستان زحمات زیادی برای درس خواندن کشیدم و سال آخر از مهر ۹۲ تا کنکور سراسری سال ۹۳ روزی هشت تا ۱۰ ساعت درس می خواندم.

دارنده مدال نقره المپیاد کشوری شیمی تابستان ۱۳۹۲ با بیان اینکه به کنکور نباید به عنوان یک غول نگاه کرد، خاطر نشان کرد : اگر کنکوری ها چنین دیدگاهی داشته باشند، نمی توانند با آرامش در رقابت سنگین کنکور موفق شوند.

وی از دانش آموزان خواست تا در درس خواندن ممارست و پشت کار داشته باشند، با آرامش درس بخوانند و در کارها اعتماد به نفس داشته باشند.

آناهیتا از پدر، مادر ، معلمان و همه افرادی که نقش مهمی در کسب رتبه دوم در کنکور سراسری سال ۹۳ داشتند، قدردانی کرد.

وی قصد دارد رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای تحصیلش برگزیند.

 * نقش موثر تربیتی مادر و حضور پدر در موفقیت فرزند

مادر آناهیتا نجفی نفر دوم کنکور سراسری سال ۹۳ رشته علوم تجربی با اشاره به نقش تربیتی مادر و حضور پدر در موفقیت فرزندان گفت: پدر و مادر در ایجاد آرامش در خانواده و ایجاد زمینه برای تحصیل فرزندانشان نقش مهم و کلیدی دارند.

ˈمریم شرفیˈ که دارنده رتبه ۱۲ در کنکور سراسری سال ۶۷ می باشد و اکنون متخصص گوش و حلق و بینی است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : خانواده ها در شکل گیری شخصیت فرزندان بویژه در شش سال اول زندگی نقش مهمی دارند.

وی که از موفقیت فرزندش بسیار خوشحال است ، اظهار داشت : زمانی که خبر خوش کسب رتبه دوم آناهیتا را به ما دادند، خیلی خوشحال شدم و نمی توانستم جلوی اشک شوقم را بگیریم.

وی با بیان اینکه آناهیتا از بچگی از هوش فوق العاده ای و قدرت یادگیری بالایی برخوردار بوده، خاطر نشان کرد : او از کودکی به کتاب علاقه زیادی داشت و همیشه کتاب برایش جایزه می گرفتم.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، از میان ۱۰ نفر برتر کنکور سراسری امسال در رشته علوم تجربی سه دانش آموز اهل استان گیلان هستند؛ ˈسید شایان پورمیرباباییˈ از آستانه اشرفیه نفر اول، ˈآناهیتا نجفیˈ از رشت نفر دوم و ˈفراست رجبی نیاسانیˈ از لنگرود نفر هشتم شده اند.
/ایرنا

Share