مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان

بزرگترین دغدغه واحد های صنعتی کمبود نقدینگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : براساس بررسی های به عمل آمده در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان حدود ۵۸ در صد از واحدهای راکد به دلیل کمبود نقدینگی و ما بقی به علل مختلف دیگر دچار رکود گردیده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : براساس بررسی های به عمل آمده در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان حدود ۵۸ در صد از واحدهای راکد به دلیل کمبود نقدینگی و ما بقی به علل مختلف دیگر دچار رکود گردیده اند .
lahootidطهمورث لاهوتی اشکوری گفت : بر اساس بررسی های به عمل آمده در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان حدود ۵۸ در صد از واحدهای راکد به دلیل کمبود نقدینگی و ما بقی به علل مختلف دیگری از جمله فقدان بازار ۲۰ در صد ، اختلاف شرکاء ۱۲ درصد ، تهیه مواد اولیه ۸ در صد و تهیه ماشین آلات ۲ درصد ، دچار رکود شده اند.
وی در ادامه بیان داشت : اکثر این واحدها ی صنعتی طی سالهای ۸۵ تا ۹۳ غیر فعال گشته و دچار رکود شده اند و بزرگترین دلیل هم کمبود ، نقدینگی می باشد .
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : در همین راستا در سطح استان به منظور رفع مشکلات و موانع بهره برداری مجدد از این واحدها علاوه بر شناسایی آنها و استخراج آمار مربوطه ، مطابق با مصوبات اولین جلسه کمیته حمابت قضایی از سرمایه گذاران استان و با حمایت اداره کل بازرسی استان ، بانک اطلاعاتی کاملی ، از مشکلات واحدهای صنعتی راکد در شهرکها و نواحی صنعتی ، با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت و کانون کار فرمایی استان گیلان در دست تهیه می باشد .
وی در پایان گفت : تحقق این امر می تواند راه حل مناسب و کار گشایی برای رفع دغدغه های واحد های صنعتی به شمار آید ، البته با کمک همه جانبه مسئولین و مدیران مرتبط در عرصه صنعت .

با اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاوتی حمایتهای مالی مناسبی از سوی بانکها از بنگاه های تولیدی خواهد شد
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : در راستای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی پیش نویس لایحه حمایت از تولید توسط وزارت صنعت معدن تجارت تدوین گردیده .
طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : در راستای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی پیش نویس لایحه حمایت از تولید توسط وزارت صنعت ،معدن و تجارت تدوین گردید و از سوی دولت محترم تقدیم مجلس شورای اسلامی شده ،که در کمیسیونهای مربوطه در حال بررسی میباشد .
وی در ادامه بیان داشت : تحقق سیاستهای مقاومتی بسیار حساس و مهم برای جامعه به ویژه عرصه صنعت و تولید میباشد. همان گونه که ، اجرای طرح ایجاد بانک اطلاعاتی جامع می تواند کمک بسزایی در رفع مشکلات و دغدغه های واحدهای صنعتی داشته باشد .
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : اطلاعات این بانک در اختیار مرکز سرمایه گذاری استان قرار می گیرد وپس از بررسی های جامع و کارشناسی به جهت شناسایی راه حل های احیاء مجوز واحدهای مذکور ، مراتب با پیگیری مستمر و پیاده سازی راه حل های پیشنهادی توسط مسئولان امر تا رفع صد در صدی مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت .
وی در پایان افزود : تصویب و اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی می تواند حمایتهای مالی مناسبی را از سوی بانکها و موسسات مالی واعتباری در خصوص بنگاه های تولیدی در بر داشته باشد که حتما” راه گشا خواهد بود .

برگزاری اولین جلسه کار گروه حمایت از صنعت 
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت : اولین جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی و گردشگری برگزار گردید .
طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : در راستای حمایت از بنگاهای تولیدی و همچنین احیاء مجدد واحدهای صنعتی غیر فعال و کمک به ارتقاء تولید واحدهای صنعتی که با صد در صد ظرفیت اعلام شده در پروانه بهر برداری تولید نمی نمایند ، به دستور استاندار گیلان کار گروه حمایت از صنعت ، متشکل از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع صنعت و تولید ، مدیران بانکها ، مدیران تشکلهای بخش خصوصی تشکیل گردید .
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی گیلان بیان داشت : در همین راستا اولین جلسه کار گروه حمایت از صنعت استان که موضوع آن پیرامون بررسی مشکلات و رفع موانع سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی و گردشگری است ، در مورخ یکم مرداد ماه ۹۳ برگزار گردید .

/روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی گیلان

Share