اميرتيموري در نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد

عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد به صورت تخصصی پیگیری می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس دانشگاه آزاد اسلامی رشت اظهار داشت :در بحث زباله استان گیلان توانستم دانش فنی تکنولوژی پلاسما زباله را که توانایی تبدیل زباله به انرژی را دارد به استان بیاورم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نشست خبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی رشت  با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت  برگزار شد.
علیرضا امیر تیموری با تبریک روز خبرنگار و ابراز خرسندی بابت حضور در میان اصحاب رسانه گفت : اعتقاد قلبی من بر این است که وقتی کسی خبری را با حفظ امانت منتشر می کند باید بر او احترام گذاشت و باید قدر زحمت ها و تلاش های او را دانست و بنده به حساسیت رسالت شما احترام می گذارم .
احیا و امحا زباله با تکنولوژی پلاسما توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

teymoori0809_094901 رییس دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به سومین جلسه هیات امنا دانشگاه ازاد در زمان حضور دکتر میرزاده در رشت, اظهار داشت :یکی از مهم ترین مصوبات آن جلسه بحث زباله در استان گیلان بود که با رایزنی های بنده توانستم دانش فنی تکنولوژی پلاسما زباله را که توانایی تبدیل زباله به انرژی را دارد به استان بیاورم و این طرح را به استاندار پیشنهاد کردیم و اگر مسئولین استانی اعلام آمادگی کنند می توانیم ظرف ۱۸ ماه به صورت عملیاتی انجام دهیم .
ایشان توان عملی این پروژه را احیا و امحای روزانه ۱۰۰ تن زباله شهری و  یک تن زباله بیمارستانی اعلام کرد و افزود : به دلیل این که این طرح دانش فنی صفر تا صد آن بومی است هزینه های آن به تبع از شرکت های خارجی اجرا کننده طرح زباله سوز پایین تر است و ما انتظار داریم اگر از مرحله تست و آزمون و خطا سربلند و موفق بیرون آمدیم مسولیین این طرح را اجرایی نمایند ودر این راه حاضریم هرگونه رقابت سالمی را با شرکت های انجام دهنده طرح زباله سوز انجام دهیم .
تجمیع پردیس های علوم و تحقیقات در دانشگاه ازاد اسلامی رشت
علیرضا امیر تیموری طرح تجمیع را یک اتفاق خیلی خوب دانست و اظهار داشت :افراد زیادی به این طرح ایراد گرفته اند ولی من می توانم دلایل متعددی برای موافقت با این طرح تجمیع پردیس های علوم و تحقیقات بیان کنم .
وی یکی از دلایل اصلی این امر را اجرای قانون دانست و گفت : وزارت علوم و تحقیقات مصوبه ای را صادر کرده بود که تمامی پردیس های بدون مجوز باید بسته شوند و از حدود ۳۰ واحد پردیس دانشگاهی در استان گیلان فقط ۶ تا آنها مجوز داشته و بقیه پردیس های علوم و تحقیقات با داشتن حدود ۴۰۰تا ۷۰۰ هزار دانشجو نه تنها مچوز بلکه برخی حتی یک عضو هیات علمی نیز نداشتند.
ایشان یکی دیگر از دلایل تجمیع پردیس های علوم و تحقیقات را جلوگیری از موازی کاری اداری و رقابت های ناسالم اعلام کرد .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی رشت این قول را به دانشجویان سال های گذشته این دانشگاه که هم اکنون در حال تحصیل در پردیس های علوم و تحقیقات هستند داد که با ادغام به دانشگاه آزاد مدرک آنها به نام علوم وتحقیقات صادر می شود ولی کسانی که از سال ۹۳ وارد دانشگاه می شوند و ورودی جدید محسوب می شوند مدرک تحصیلی آنها به نام دانشگاه آزاد صادر می شود .
ایجاد چندین طرح دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
دبیر هیات امنا ی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از ایجاد ۷طرح دانش بنیان در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت :۷ طرح دانش بنیان در استان گیلان از واحد های دانشگاهی دریافت شده است که امیدوارم به مرحله اجرا در بیاید .
این مقام مسوول از تجاری شدن یکی از این طرح در دانشگاه ازاد اسلامی لاهیجان خبر داد و گفت : یکی از دانشجویان و همکاران ما در دانشگاه ازاد اسلامی واحد لاهیجان موفق به ساخت پرنده ای که قابلیت های نظامی و امدادی را دارد شده و این طرح در مرحله تجاری سازی قرار دارد .

صدور آیین نامه هایی برای کمک و رفاه به دانشجویان دانشگاه ازاد
رییس دانشگاه آزاد اسلامی رشت از صدور آیین نامه های حمایتی جهت رفاه دانشجویان خبر داد و افزود :در سال های گذشته اگر دانشجویی بنا بر هر دلیلی از ادامه تحصیل باز می ماند و بعد از مدتی قصد برگشت و ادامه تحصیل داشت باید مبلغی را به ازای مدت تاخیر خود پرداخت می کرد اما در بخشنامه اخیر این دانشجوییان از پرداخت این مبلغ معاف گردیده و می توانند ادامه تحصیل دهند .وی هم چنین از وجود ۷۰۰ دانشجو در رشت و ۳هزار دانشجو در استان گیلان با این وضعیت اعلام کرد .
افزودن ۶۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
علیرضا امیر تیموری با اعلام اینکه در کل کشور در تحصیلات تکمیلی با کمبود ظرفیت مواجه هستیم گفت :خوشبختانه در دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت توانستیم ۴۶ رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷ رشته در مقطع دکتری اضافه کردیم .
بحث عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد به صورت تخصصی پیگیری می شود
دبیر هیات امنا ی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به مصوبه اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با عفاف و حجاب و گفت :متاسفانه بعد از صدور این مصوبه در دانشگاه آزاد برخی افراد جریان های سیاسی را به این مصوبه ربط دادند در صورتی که چون بحث عفاف و حجاب یک امر تخصصی است و دوستان ما در انتظامات دانش کافی را ندارند نمی توانند امر به معروف و نهی از منکر را انجام بدهند و باید اجازه داد تا متخصصین دخالت کنند ومتاسفانه برداشت های ناصحییح درخصوص این مصوبه به دانشگاه آزاد آسیب رساند .
وی در ادامه بیان کرد: من معتقدم وقتی بعد از سپری کردن  ۳۵ سال از انقلاب اسلامی می بینیم که در زمینه عفاف و حجاب مشکل داریم باید به صورت دانشگاهی و علمی با این مشکل برخورد کنیم و ریشه یابی اساسی انجام دهیم و مطمئنا هنجار شکنان در هر جای دنیا محکوم هستند .
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در پایان این جلسه از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار تقدیر به عمل آمد.

Share