وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد:

سپردن نظارت و فیلترینگ به مردم بی‌مفهوم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر ارشاد دولت دهم گفن:سابقه دوران دوم خرداد نشان می‌دهد که دولتمردان به‌جای پاسخگویی در جایگاه مطالبه‌گر از نظام بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم،  درباره مهم‌ترین رسالت اصولگرایان در شرایط فعلی اظهار داشت:  من فکر می‌کنم اصولگرایان در این دوره باید تاکیدشان بر مشترکات باشد و از تفرقه اجتناب کنند. زمینه را فراهم کنند که انشاءالله در انتخابات پایان سال آینده با لیست واحد در سراسر کشور وارد میدان شوند و یک‌بار دیگر پایگاه مردمی گسترده و جایگاه خود را نشان دهند.

hossiniحسینی تصریح کرد: بالاخره در طیف به اصطلاح اصلاح‌طلب هم اینطور بود که وقتی تفرقه بین آن‌ها ایجاد شد، نتوانستند موقعیت حضور در حاکمیت را حفظ کنند. مثلاً در شورای اول وقتی بین آن‌ها اختلاف شد گزیر و گریزی جز انحلال شورای شهر را نداشتند و افول آن‌ها از آن مرحله آغاز شد.
وزیر ارشاد دولت دهم  ادامه داد: متاسفانه از حدود ۴ سال قبل بین اصولگرایان اختلافات جدی به وجود آمد که تضعیف و تخریب یکدیگر را وظیفه اصلی خود قلمداد کردند و بی‌توجه به بهره‌برداری رقبا به پایگاه مردمی خود آسیب زدند. در حال حاضر وظیفه همه نیروهای ولایتمدار حرکت به سمت همگرایی و جبران آسیب‌هاست.
وی در خصوص جلسات اصولگرایان با محوریت تقوی خاطرنشان کرد: جلسات مرتب تشکیل می‌شود , در مجموع این همفکری‌ها را لازم می‌دانم، به ویژه اینکه افراد از تشکل‌های مختلف و نیز افراد حقیقی فعال و موثر مشارکت دارند و تحلیل‌های مناسبی مبتنی بر واقعیات در این جلسات ارائه می‌شود.
حسینی تاکید کرد: این جلسات نتایج خوبی به‌همراه داشته و تلاش عده‌ای برای دامن زدن به اختلافات بین اصولگرایان را تا حدودی بلا اثر ساخته است. چون جبهه رقیب در این خصوص طرح‌های حساب شده‌ای دارد و بعضی افراد هم به اسم اصولگرا دانسته و یا ندانسته در میدان رقیب بازی می‌کنند که می‌طلبد در این خصوص چاره اندیشی شود. جلساتی هم که در استان‌هایی مثل کرمان، فارس، همدان و البرز برگزار شده با استقبال خوبی مواجه شده است و موجب دلگرمی نیروهای ارزشی و ولایتمدار شده است.
وزیر ارشاد دولت دهم با بیان اینکه از دولت فعلی کسی در این جلسات شرکت نمی‌کند، درباره اینکه  برخی معتقدند رویکرد این جلسات انتخاباتی است، گفت: این جلسات مقدماتی را فراهم می‌کند که منجر به ائتلاف بزرگ و فراگیر در آینده شود. الان اصلًا بحث انتخابات مطرح نیست، الان بحث همگرایی، همراهی و همفکری است. اینکه در مسائل مختلف چه موضع‌گیری‌هایی شود و چه اولویت‌هایی وجود دارد مطرح است.
مباحث کشور که فقط انتخابات نیست، مسائل دیگری وجود دارد که دست‌یابی به نقطه‌نظر واحد در آن خصوص ضروری است، لذا این گفت‌وگوها مفید و سازنده است و حداقل فایده‌اش این است که از بعضی تنش‌ها و اختلافات جلوگیری می‌کند.
وی در خصوص موضوع بازگشت احمدی‌نژاد که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، اظهار داشت: این بحث را بیشتر رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح می‌کنند که خود این سوژه تبدیل به عاملی برای اختلاف بین اصولگرایان ‌شود. رسانه‌های اصلاح‌طلب به این قضیه دامن می‌زنند تا این موضوع تبدیل به مساله اصلی شده و مهم جلوه کند و از بعضی از ضعف‌ها و اشکالاتی که وجود دارد افراد غافل شوند.
حسینی  با بیان اینکه در همین مدت یک ساله نقدهای جدی به بعضی از عملکردها مطرح شد که دولتمردان باید پاسخگو باشند،‌افزود: البته مایل به پاسخگویی نیستند. سابقه دوران دوم خرداد هم نشان می‌دهد که دولتمردان به‌جای پاسخگویی در جایگاه مطالبه‌گر از نظام بودند و تبحر خاصی در فرافکنی و طرح مسائل حاشیه‌ای داشتند. اتفاقاتی در این مدت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی و فرهنگی رخ داده که لازم است مسئولان جوابگو باشند.
وزیر دولت دهم درباره جلسات احمدی‌نژاد با اعضای دولت قبل گفت:  به هر حال طبیعی است که آقای احمدی‌نژاد هم مانند روسای جمهور گذشته، از جمله آقای هاشمی و خاتمی که هنوز با مدیران خود ارتباط دارند، به عنوان شخصیتی که ۸ سال ریاست قوه مجریه را بر عهده داشته است با همکاران گذشته خود نشست‌هایی داشته باشد و در خصوص مسائل روز تبادل نظر نماید و یا ملاقات‌هایی صورت گیرد. لذا حساسیت در این مسئله وجهی ندارد.
وی در عین حال متذکر شد: هرچند که انتقاداتی به این دوره ۸ ساله وجود دارد ولی خدمات گسترده‌ای که در سراسر کشور آثار آن مشهود است را کمتر منصفی می‌تواند انکار کند. لذا طبیعی است گروه‌های مختلف از جمله برخی اعضای دولت نهم و دهم هر از چندی به صورت فردی یا گروهی با ایشان جلسه داشته باشند.
حسینی همچنین درباره  اخباری مبنی بر احتمال رفتنش  به صداوسیما به‌عنوان جایگزین ضرغامی تصریح کرد:  اصلا طرح این گمانه‌زنی‌ها را در سطح عمومی درست نمی‌دانم، چون نصب رئیس سازمان صداوسیما در حیطه اختیارات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب است و ایشان احاطه و شناخت کافی نسبت به رسالت و مأموریت‌های رسانه ملی به‌عنوان تأثیرگذارترین نهاد فرهنگی کشور دارند. با معرفتی که نسبت به تعهد و توانمندی افراد واجد شرایط و ذی‌صلاح دارند به‌موقع اقدام خواهند کرد و پرداختن به این مسئله در رسانه‌ها حاصلی نخواهد داشت.
وزیر ارشاد دولت دهم درباره اینکه چه نوع کتاب‌هایی در دوره شما مجوز نمی‌گرفتند، توضیح داد:  به کتابی مثل «جامعه‌شناسی ایران» آقای جلایی‌پور‌ که ساختار نظام اسلامی و اندیشه مردم‌سالاری دینی را نفی کرده و و در نهایت الگوی دموکراسی غربی را مطلوب و قبله آمال ذکر کرده است و نسبت‌های ناروایی به نظام داده است که با واقعیات مغایرت دارد. در آن برهه به این کتاب مجوز داده نشد. البته حرف جدید و طرح نویی هم ارائه نشده بلکه از نسخه‌های غربی و نظام سرمایه‌داری کپی‌برداری شده است.
وی همچنین در خصوص کتاب «ایران در گذر روزگاران» که انتقاداتی را برانگیخته است، گفت: این کتاب مجموعه‌ای از نظرات افراد مختلف و به نوعی تحریف تاریخ معاصر است. جای تأسف است که یک فرد معاند و سلطنت‌طلب مثل عباس میلانی که در رسانه‌های بیگانه از جمله صدای امریکا به هتاکی علیه امام، انقلاب و نظام اسلامی می‌پردازد و محمدرضا شاه را قهرمان ملی و رضا شاه را غیرانگلیسی می‌داند در این کتاب قلم‌فرسایی کرده است. یا دیگرانی مثل میرفطروس که عناد آنان با نظام اسلامی مشخص است در این کتاب مطلب دارند. و چنین کتابی مجوز نشر می‌گیرد./فارس
Share