از شرق تا غرب جهان

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛سخنان امروز مقام معظم رهبری،در جریان برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر که در آن، به وقایع اخیر در غزه و تهاجم صهیونیست ها به مردم فلسطین اشاره نمودند، بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و مطبوعات کشورهای مختلف جهان داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛سخنان امروز مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در جریان برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر که در آن، به وقایع اخیر در غزه و تهاجم صهیونیست ها به مردم فلسطین اشاره نمودند، بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و مطبوعات کشورهای مختلف جهان داشته است. امری که بار دیگر بر اهمیت مواضع ایشان در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی برای کشورهای مختلف صحه می گذارد.

403823_782

ساعتی پس از برگزاری نماز عید فطر و سخنرانی رهبر انقلاب در جریان این مراسم، موجی رسانه ای در سطح جهان در بازتاب سخنان ایشان به راه افتاد که همچنان ادامه دارد. خبرگزاری «رویترز» از جمله نخستین منابع خبری بود که این سخنان را بازتاب داد و نوشت رهبر ایران، ضمن یاد کردن از رژیم اسرائیل با عنوان یک «سگ هار»، از مسلمانان خواسته به مسلح کردن فلسطینی ها کمک کنند تا آن ها قادر به مبارزه با نسل کشی اسرائیلی باشند. این خبرگزاری اشاره می کند که آیت الله خامنه ای، از رویکرد غرب نسبت به وقایع غزه نیز به شدت انتقاد کرده است.

403824_258

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از جمله دیگر منابع خبری مهم غربی است که به سخنان رهبر انقلاب توجه نشان داده و می نویسد به گفته ایشان، در حالی که آمریکا و رژیم اسرائیل در تلاش برای خلع سلاح حماس هستند، رویکرد ایران مخالف این موضوع است و از جهان اسلام می خواهد به هر وسیله ای نسبت به مسلح کردن فلسطینی ها اقدام کند. این خبرگزاری اشاره می کند که جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و از زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹، این رژیم را دشمن اصلی خود دانسته است.

403825_265

سایت شبکه خبری «ان بی سی نیوز» می نویسد آیت الله خامنه ای در جریان سخنرانی خود به مناسبت پایان ماه رمضان و عید فطر، از آمریکا و کشورهای اروپایی به واسطه تلاش هایشان برای محدود کردن توانایی های نظامی فلسطینی های غزه انتقاد کرده است. این سایت به نقل از مقام معظم رهبری می نویسد: «سگ هاری و گرگ درنده‌ای به انسان‌های مظلوم حمله کرده است و بشریت باید به این واکنش نشان دهد». ان بی سی نیوز نیز اشاره می کند که رهبر ایران، اقدامات صهیونیست ها در غزه را نسل کشی خوانده است.

403826_252

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز ضمن اشاره به همین بخش از سخنان رهبر انقلاب، می نویسد سخنرانی ایشان در جمع صدها هزار نفر از مردم تهران انجام گرفته و به طور مستقیم از تلویزیون ایران پخش شده است. این روزنامه با اشاره به عملیات های رژیم اسرائیل علیه مردم غزه، می نویسد تاکنون حدود ۱۱۰۰ تن از مردم غزه که بیشتر آن ها غیرنظامی بوده اند، در جریان حمله رژیم اسرائیل کشته شده اند. این روزنامه در ادامه بخش های دیگری از سخنان مقام معظم رهبری را نیز بازتاب داده است.

403827_270

سایت شبکه خبری «یورو نیوز» از جمله دیگر منابع خبری غربی است که بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب را در قالب مطلبی منتشر کرده و می نویسد آیت الله خامنه ای، اقدامات اسرائیلی ها در غزه را یک نسل کشی خوانده که از سوی رژیم صهیونیستی انجام می گیرد و یک فاجعه تاریخی است. رهبر ایران همچنین اشاره کرده کسانی که از رژیم اسرائیل حمایت می کنند نیز در این زمینه مسئول هستند و باید محکوم شوند و همه جهان، به ویژه جهان اسلام، باید نسبت به مسلح کردن فلسطینی ها اقدام نمایند.

403828_954

اما توجه به سخنان مقام معظم رهبری، تنها محدود به منابع غربی نبوده و مورد توجه منابع خبری دیگر کشورها نیز قرار گرفته است. روزنامه «چاینا دیلی» از این جمله است که در مطلب خود می نویسد رهبر ایران، خواستار مجازات کسانی که این جنایات را مرتکب می شوند و کسانی که از آن ها حمایت می کنند شده و تأکید کرده گذر زمان نباید بر این موضوع تأثیری بگذارد. این روزنامه به نقل از آیت الله خامنه ای می نویسد: «نخستین و مهمترین موضوع جهان اسلام و شاید بشریت در حال حاضر، غزه است».

403829_477

در نهایت، باید اشاره کرد که با توجه به گستردگی بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب، مطبوعات اسرائیلی نیز نتوانسته اند از آن چشم پوشی کرده و مطالبی را در این زمینه منتشر کرده اند. به عنوان مثال، می توان به روزنامه «هاآرتص» اشاره کرد که می نویسد رهبر ایران، خواستار مسلح کردن فلسطینی ها در مقابل «سگ هار» اسرائیل شده است. این روزنامه به نقل از آیت الله خامنه ای می نویسد: «رژیم صهیونیستی به شدت از آغاز این جنگ پشیمان است، اما هیچ راه گریزی ندارد».
/تابناک

Share