بر اثر خشکسالی

اوضاع نابسامان مردم پنج روستای آستانه اشرفیه بر اثر بی‌آبی۲۰ روزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردم ۵ روستای آستانه‌اشرفیه با تعداد ۵۰۰ خانوار مدت ۲۰ روز است که فاقد آب هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مردم ۵ روستای آستانه‌اشرفیه با تعداد ۵۰۰ خانوار مدت ۲۰ روز است که فاقد آب هستند.

به نقل از آستان خبر , امیرهنده بالا، امیرهنده پایین، تاسنده، گیلده و تالش‌محله پنج روستا از توابع آستانه‌اشرفیه هستند که ۲۰ روز از نعمت آب محرو‌م‌اند.

با توجه به گرمای طاقت‌فرسای هوا و تقارن آن با فصل برداشت برنج نبود آب مشکلات بیش از ۱۳۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ خانوار این منطقه را دوچندان کرده است.

گفتنی است که مردم این مناطق از آب شرب برخوردار نبوده و از آب چاه به منظور تأمین آب مورد نیاز خود استفاده می‌کردند ولی با توجه به خشکسالی به وجود آمده در این منطقه آب چاه آنها نیز خشک شده و مردم این مناطق برای تهیه آب مجبورند مسیر ۳کیلومتری تا اولین روستای دارای آب را طی کرده و آب مورد نیاز خود را تهیه کنند.

شما تصور کنید که در بین این مردم از کودکان گرفته تا پیرزن و پیرمرد سالخورده وجود دارد که اغلب روستاییان این مناطق فاقد وسیله نقلیه هستند و تصاویر مربوط به درخواست این افراد از کسانیکه با موتور، تیلر یا ماشین برای تهیه آب می‌روند بسیار تکان‌دهنده است.

رئیس شورای اسلامی روستای امیرهنده در گفتگو با خبرنگار ما با بحرانی خواندن اوضاع در این منطقه گفت: از سال ۱۳۸۸ با مشخص شدن پیمانکار، پروژه آبرسانی به روستا آغاز شد و باید طبق اعلام مسئولین در پایان سال ۱۳۹۰ تمام می‌شد.

غلامرضا پاکنعمت با بیان اینکه مردم به جهت تسریع کار لوله‌کشی خودشان اقدام به احداث جاده‌ای فرعی کردند اظهار کرد: پس از پیگیری‌های انجام شده مدیرکل آب و فاضلاب روستایی گیلان به ما قول اتمام کار تا پایان سال ۱۳۹۲ را در برنامه دریچه شبکه باران داد که پس از گذشت ۵ ماه از سال ۱۳۹۳ هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با انتقاد از عدم حضور مسئولین در طی این ۲۰روز گفت: در این قصل گرما مردم منطقه ما از نعمت گاز هم برخوردار نیستند و با افت شدید فشار برق مواجه شده‌ایم تا حدی که شب‌ها در هر منزل بیش از یک لامپ ۱۰۰ نمی‌توان روشن کرد.

پاکنعمت با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ میلیون برای آب‌رسانی این مناطق محروم توسط مردم منطقه که با مشکلات فراوانی روبرو هستند هزینه شده است اذعان کرد: با توجه به وضعیت مالی ساکنین این روستاها و کمبود ساخت و ساز در روستا متأاسفانه دهیاری درآمد کافی برای کمک بیشتر به بحث آب‌رسانی ندارد.
Amirhandeh-Ab-13 Amirhandeh-Ab-06 Amirhandeh-Ab-09 Amirhandeh-Ab-10 Amirhandeh-Ab-11

Share