امن ترین محل برای پلنگ ایرانی کجاست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا‌ معاون محیط زیست ایلام از کشف یک غار که زیستگاه پلنگ ایرانی بوده در منطقه کبیرکوه شهرستان آبدانان خبر داد. «غلام‌رضا ابدالی‌»، اظهار کرد: ماموران اداره محیط زیست آبدانان به دنبال گزارش‌های در رابطه با مشاهده آثار زندگی گونه کمیاب پلنگ ایرانی پس از تحقیقات چند روزه موفق به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا‌ معاون محیط زیست ایلام از کشف یک غار که زیستگاه پلنگ ایرانی بوده در منطقه کبیرکوه شهرستان آبدانان خبر داد.

635220364419624618«غلام‌رضا ابدالی‌»، اظهار کرد: ماموران اداره محیط زیست آبدانان به دنبال گزارش‌های در رابطه با مشاهده آثار زندگی گونه کمیاب پلنگ ایرانی پس از تحقیقات چند روزه موفق به کشف یک غار شدند که محل زندگی گونه جانوری پلنگ ایرانی است.

وی با بیان اینکه این غار که به غار پلنگ‌ها معروف است، افزود: غار کشف شده در ۲۵ کیلومتری شمال آبدانان و در دامنه کبیرکوه در نزدیکی روستای «وچکبود» قرار دارد و دارای یک دهانه شش متری، ارتفاع ۱۰ متری، قاعده ۱۲ و عمق تقریبی ۳۰ متر است.

ابدالی اضافه کرد: سه نفر از ماموران و محیط بانان این اداره با استفاده از طناب و تجهیزات وارد این غار شده و تاکنون موفق به کشف و انتقال اسکلت سه قلاده پلنگ ایرانی از درون این غار شده‌اند.

معاون محیط زیست ایلام خاطرنشان کرد: وجود اسکلت و بقایای انواع حیوانات وحشی و اهلی مانند بز، گوسفند، جوجه تیغی، خرگوش و گراز در این غار، بیانگر این واقعیت است که این مکان طبیعی سال‌هاست محل استراحت و زیستگاه پلنگ ایرانی است. / ایسنا

Share