با حضور استاندار گيلان

امضای تفاهم نامه ی همکاری کمیسیون ملی یونسکو و شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تفاهم نامه ی همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و شهر رشت با حضور استاندار گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تفاهم نامه ی همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و شهر رشت با حضور استاندار گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری به امضاء رسید.

در این تفاهمنامه که به امضاء دکتر محمد رضا سعید آبادی و محمد ابراهیم خلیلی شهرداررشت رسید دو طرف در مورد گسترش همکاری های فرهنگی ، اجتماعی ، آموزشی ، پژوهشی ، علمی و بستر سازی مورد نیاز جهت تقویت روابط فی مابین برای رسیدن به شهر سالم و شهر خلاق تأکید کردند .

استاندار گیلان امضای این تفاهمنامه را برای حفظ میراث فرهنگی و طبیعی استان مؤثر دانست واز آمادگی کامل همه دستگاه های اجرایی برای زمینه سازی حضور مؤثر یونسکودر گیلان خبرداد و افزود : دستیابی به توسعه پایدار در محیط زیست مبتنی بر آموزش از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است که در این زمینه یونسکو در گیلان میتواند نقش مؤثری داشته باشد .

jpg1878

 

دکتر نجفی حفظ و تقویت میراث طبیعی با رویکرد توسعه استان را نیز از اهداف دیگر دولت برشمرد و تصریح کرد :بطور جدی ارتقای سطح رفاه زندگی مردم گیلان را برای دسترسی به شهر سالم پیگیرهستیم

نماینده عالی دولت بر بهره گیری از توانمندیهای ملی و بین المللی استان گیلان تأکید کرد و گفت : از ایجاد دفتر یونسکو در استان استقبال می کنیم .

وی افزود : رسیدن به شهری سالم باید هدف همه ما باشد و ما نباید به درهای بسته برخورد کنیم بلکه باید با نقشه صحیح به راه درست توسعه پایدار دست یابیم.

دکتر نجفی ادامه داد: این حضور برای ما بسیار ارزشمند است زیرا می دانیم درهای جدیدی برای حمایت هرچه بیشتر یونسکو از آثار، فرهنگ، مخافر، مشاهیر این استان را شاهد خواهیم بود.

 jpg1879

دکتر سعید آبادی دبیر کل یونسکو در تهران نیز دراین نشست گفت : ایجاد کرسی یونسکودر دانشگاه گیلان ، ثبت میراث معنوی گیلان درفهرست جهانی، انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق ، حضور مؤثر گیلان در برنامه راه ابریشم و حمایت از تنوع زیستی استان و احیاء تالاب انزلی از مواردی است که علاقمند به همکاری هستیم .

غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی هم استفاده ازظرفیت های منطقه ی آزاد انزلی برای گسترش روابط ملی و بین المللی مؤثر دانست و گفت : سابقه ی غنی فرهنگی گیلان ضمانت اجرایی بسیار خوب برای گسترش همکاری های دو طرف است .

Share