جمشيدي‌چناري خبرداد

افزایش همکاری های دوجانبه شورا و سپاه در گشودن گره توسعه رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رضا جمشیدی‌چناری در نشست با مسئولان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه و بسیج یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه همه جانبه کشور است، اظهار کرد: مشارکت سپاه قدس گیلان در طرح‌های عمرانی، زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی و سایر بخش‌ها گره توسعه رشت را باز می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رضا جمشیدی‌چناری در نشست با مسئولان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه و بسیج یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه همه جانبه کشور است، اظهار کرد: مشارکت سپاه قدس گیلان در طرح‌های عمرانی، زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی و سایر بخش‌ها گره توسعه رشت را باز می‌کند.

1393-05-04_11-42-06_612b80f9d5c549d5a70005ec1b31b2b0 وی با بیان اینکه شورای اسلامی دور چهارم رشت برای افزایش همکاری های دوجانبه با سپاه قدس گیلان مصمم است، افزود: احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود نخستین بسته پیشنهادی عمرانی و سرمایه‌گذاری به سپاه قدس گیلان است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مشاور در حال بررسی وضعیت طرح احیای رودخانه‌های رشت است، گفت: امیدواریم به زودی نشست شورای اسلامی رشت، مشاور طرح و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شود.

جمشیدی‌چناری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک با سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: کارگروه‌های فرهنگی با محوریت حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه تعامل بین دستگاه‌‌های اجرایی و نهادهای انقلابی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصل مهمی برای توسعه رشت است، افزود: باید تلاش شود تا به دور از نگاه‌های سیاست‌زده و سطحی، همگام با یکدیگر شهرمان را توسعه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رفع معضل زیست‌محیطی رودخانه‌های رشت، همت تمامی دستگاه‌های استان را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: این نشست به این منظور تشکیل شده تا شهر رشت از ظرفیت‌های نهاد مقدس سپاه بهره گیرد.

جمشیدی‌چناری با اشاره به موانع جذب سریع سرمایه‌گذاری در رشت، اظهار کرد: می‌توانیم این موانع را با یاری یکدیگر از میان برداریم و کارهای ماندگاری را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک سپاه قدس گیلان و این نهاد، گفت: دبیرخانه همکاری‌های مشترک برای توسعه رشت تشکیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پارک ۷.۵ هکتاری جدیدالاحداث چمارسرای رشت با عنوان ” مفاخر” نامگذاری شد، اظهار کرد: این پارک همزمان با عید سعید فطر افتتاح می‌شود و یکی از زیباترین پارک‌های شمال کشور است.

جمشیدی‌چناری با اشاره به احداث باغ‌های شهدا و علما در پارک مفاخر، افزود: سردیس‌ سرداران و امیران شهید رشت در باغ شهدا نصب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، گفت: هدف از ایجاد باغ شهدا، آشنایی نسل جوان با مفاخر رشت و معرفی غیورمردان شهیدی است که برای عزت اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند.

جمشیدی‌چناری تصریح کرد: مکاتباتی با ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید گیلانی انجام شده است که طرح کارشناسی ایجاد باغ شهدا تهیه و اجرایی شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج شهرداری رشت، گفت: شورای اسلامی شهر رشت و شهرداری خواستار ایجاد پایگاه‌های مقاومت بسیج در مناطق پنج‌گانه شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مسئولان بسیج اقشار و معاونت‌های سپاه قدس گیلان برای ارائه نظرات و طرح‌های تخصصی به کمیسیون‌های تخصصی شورا دعوت می‌شوند.

جمشیدی‌چناری یکی از معضلات شهر رشت را در حوزه فرهنگی دانست و افزود: در نامه‌ای از رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خواستم تا از سپاه در این حوزه کمک گرفته و معاونان فرهنگی سپاه را با هماهنگی ‌فرماندهی سپاه قدس گیلان به جلسات دعوت کند.
/ روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت

Share