با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور

افتتاح جشنواره ملی فیلم و عکس دریای دوستی در گیلان +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشنواره ملی فیلم و عکس دریای دوستی با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور به صورت نمادین در گیلان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،جشنواره ملی فیلم و عکس دریای دوستی با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور به صورت نمادین در گیلان افتتاح شد.

190866fazeli-origفیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه این مراسم، با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم و عکس دریای دوستی در میان کشورهای حاشیه دریای خزر در سال آینده، افزود: طرح اولیه جشنواره مذکور توسط انجمن سینمای جوان استان گیلان مطرح شد و این استان به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شده است.

وی، معرفی مزایا و مواهب الهی دریای خزر و راهکارهای مقابله با آسیب های ممکن را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

فاضلی با بیان اینکه جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی در نخستین گام به صورت ملی و در سه استان ساحلی گیلان، مازندران و گلستان برگزار می شود، تصریح کرد: نیمه دوم شهریور ماه ۹۳ برای برگزاری این جشنواره مشخص شده است.

به گفته این مسئول، در جشنواره امسال که به صورت غیر رقابتی برگزار می شود، گروهی از عکاسان خبری و هنری و فیلمسازان حرفه ای استانهای مذکور طی توری سه روزه در مناطقی مشخص از دریای خزر در هر استان به تصویربرداری خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در منطقه آزاد انزلی، خاطر نشان کرد: آثار تولیدی این هنرمندان طی نمایشگاهی ساحلی در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

آیین نمادین افتتاحیه جشنواره ملی فیلم و عکس دریای دوستی، عصر امروز دوشنبه ۱۳ مرداد با حضور حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از مسئولان و حدود سی عکاس و فیلمساز استان در طرح ساحلی مروارید شهرستان رشت برگزار شد.

برنامه های سخنرانی و تشریح جشنواره مذکور و اجرای موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی چهارفصل به سرپرستی یاور مهدی پور از بخش های این مراسم بود.
در پایان این مراسم نیز تفاهم نامه سه جانبه برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس دریای دوستی مابین انجمن سینمای جوان کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان منعقد شد.
125 190867_orig 190868_orig 190869_orig 190872_orig 190874_orig 190876_orig 190877_orig 190878_orig

Share