اظهارات لاریجانی درخصوص پخش تصاویر ساپورت پوشان و مجازات حبس برای وازکتومی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس مجلس شورای اسلامی گفت که نباید نگاه رسانه‌ها به مجلس به عنوان پایگاه مهم جمهوریت تمسخرآمیز باشد. علی لاریجانی در مراسمی که امروز (شنبه) به مناسبت روز خبرنگار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مجلس رکن اساسی در جمهوریت کشور و نهادی است که باید همه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس مجلس شورای اسلامی گفت که نباید نگاه رسانه‌ها به مجلس به عنوان پایگاه مهم جمهوریت تمسخرآمیز باشد.

74056_227علی لاریجانی در مراسمی که امروز (شنبه) به مناسبت روز خبرنگار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مجلس رکن اساسی در جمهوریت کشور و نهادی است که باید همه از آن صیانت کنند، قطعا مساله جمهوریت یک موضوع تفننی نیست و این امر برای مردم‌سالاری دینی رکن مهمی به حساب می‌آید لذا اگر نهاد جمهوریت در کشور خسران ببیند همه خسارات می‌بینند و این مربوط به این خط و آن خط نیست.

وی افزود: گاهی به خاطر برخی اختلاف‌نظرهای سیاسی، کلیت مجلس تخریب می‌شود یا مورد تمسخر قرار می‌گیرد که این امر به نفع هیچ کس نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مثلا در بحث ساپورت سوالی در حوزه فرهنگی مطرح شد و اگرچه لزومی نبود تصاویری در این زمینه پخش شود اما این امر به مجرایی برای تمسخر تبدیل شد،در این باره فیلم درستی کرده‌اند و تصاویری رویش گذاشتند در حالیکه این به نفع نهاد مجلس نیست، ممکن است ایرادی به یک نفر وجود داشته باشد اما نمی‌توان کلیت نهادی که پایگاه جمهوریت است را مورد تمسخر قرار داد.

لاریجانی ادامه داد: یا در مورد موضوع وازکتومی، مراد طراحان طرح این بود که قانون قبلی تحدید موالید لغو شود و چیزهایی هم به آن اضافه کردند اما ماجرایی درست کردند که اگر کسی از باروری جلوگیری کند او را به زندان می‌برند، در این مسائل مهم است که حقیقت موضوع مشخص شود.

وی اضافه کرد: همچنین ممکن است نماینده‌ای در نگارش طرحی کلمه‌ای را به اشتباه نوشته باشد، این اتفاق برای همه ممکن است رخ دهد اما نگاه ما به مجلس به عنوان پایگاه مهم جمهوریت نباید تمسخرآمیز باشد، این برای هر مجلسی اشکال دارد، نباید با نهادهای مهم اینطور برخورد کرد، رسانه‌ها هم می‌توانند در این زمینه موثر باشند، مثلا گاهی نوع بیان شما می‌تواند شرایط را معقول کند.
/ایسنا

Share