سید حسن نصرالله

اسرائیل عزم ما را در انتقام ترور حاج رضوان می‌داند و ما انتقام می گیریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه پیروزی حق مقاومت در غزه است، تاکید کرد جنگیدن در سوریه تاثیری بر آمادگی حزب الله برای مقابله با رژیم صهیونیستی نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه پیروزی حق مقاومت در غزه است، تاکید کرد جنگیدن در سوریه تاثیری بر آمادگی حزب الله برای مقابله با رژیم صهیونیستی نداشته است.

74642_429سید حسن نصرالله در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان درباره مسایل سیاسی و نظامی و حتی زندگی شخصی خود سخن گفت.

نصرالله در این مصاحبه به چگونگی اتخاذ تصمیم به اسارت گرفتن نظامی اسرائیلی و چگونگی آغاز
جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ اشاره و تاکید کرد در زمان این جنگ با خانواده اش دیدار کرده است.

نصرالله گفت: نخستین دیدارم پس از جنگ با علامه سید محمد حسین فضل الله بود. اسرائیل ، محمد سلیمان یک سرتیپ ارتش سوریه را به علت نقش مهمش دراین جنگ ، ترور کرد.

وی خاطر نشان کرد: عماد مغنیه تا آخرین لحظه با حضور مردم در بین مردم در بیست و دوم سپتامبر سال ۲۰۰۶ مخالفت می کرد. در جنگ امنیتی با دشمن اسرائیلی هیچ خط قرمزی وجود ندارد و اسرائیل می داند چه کسی در این رژیم در حد عماد مغنیه است.

نصرالله افزود: اسرائیل عزم ما را در انتقام ترور حاج رضوان می‌داند و ما انتقام را میگیریم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما همانطور که از مرزهای جنوبی لبنان دفاع کردیم از کشور و مرزها با سوریه هم دفاع می کنیم و بسیاری از کسانی که در این مورد با ما مخالفت می کردند در حال تغییر موضع شان هستند.

سید حسن نصرالله درباره جنگ غزه افزود: مقاومت در غزه حق دارد به پیروزی واقعی دست پیدا کند. آنچه ما برای اسرائیل آماده کرده ایم به هیچ وجه تحت تاثیر کارهای ما در سوریه قرار نگرفته است. جنگیدن ما در سوریه تاثیری بر سری بودن طرح ها و سلاح های ما برای مقابله با اسرائیل نداشته است. ما یک گروه مقاومت هستیم، اما می خواهند ما را حزبی برای شیعیان عرب جلوه دهند. جنگ غزه باعث گرم شدن روابط حزب الله و حماس خواهد شد. هیچی تردیدی درباره ارتباط ما با عملیات میدانی در داخل فلسطین علیه دشمن اسرائیلی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: من هر چیزی را که مربوط به گروه های تکفیری باشد پیگیری می کنم. من همه روزنامه های حامی حزب الله یا مخالف آن را می خوانم و همه شبکه های تلویزیونی را می بینم.
سید حسن نصرالله در پاسخ به این سوال که در بازی فینال جام جهانی فوتبال از چه تیمی حمایت می کردی؟ گفت: آرژانتین.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره زندگی شخصی خود افزود: من از سال ۱۹۸۶ تاکنون رانندگی نکرده ام. من پایگاه های اینترنتی و فیس بوک را توسط دستیارانم پیگیری می کنم. من شخصا به علت مسایل امنیتی هیچ ارتباطی با وسایل فناوری ندارم.

قرار است روزنامه الاخبار این مصاحبه را در دو قسمت در دو روز آینده منتشر کند.

Share