رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری فومن خبرداد

استقبال ۱۲۰ هزار نفری از مسابقات کشتی گیله‌مردی ماکلوان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولی قنبرزاده با اشاره به برگزاری کشتی گیله‌مردی در این شهرستان اظهار کرد: مسابقات مذکور به مدت ۴۵ شب در بخش سردار جنگل فومن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولی قنبرزاده  با اشاره به برگزاری کشتی گیله‌مردی در این شهرستان اظهار کرد: مسابقات مذکور به مدت ۴۵ شب در بخش سردار جنگل فومن برگزار شد.
وی از استقبال ۱۲۰ هزار نفری از مسابقات کشتی گیله‌مردی در ماکلوان خبر داد و افزود: تماشاگران از داخل و خارج از استان و همچنین از image87930خارج از کشور در مسابقات مذکور حضور داشتند.
قنبرزاده آشنایی با آداب و رسوم مردم منطقه را از اهداف برگزاری مسابقات کشتی محلی در منطقه ماکلوان دانست و بیان کرد: بخش سردار جنگل فومن منطقه گردشگری محسوب می‌شود.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری فومن خواستار توجه ویژه به کشتی گیله‌مردی شد و بیان کرد: کشتی گلیه‌مردی در منطقه ماکلوان از قدمت سه هزار ساله برخوردار است.
وی با بیان اینکه کشتی گیله‌مردی به دلیل کم‌توجهی در حال فراموشی است، تصریح کرد: نسل امروز از ورزش‌های بومی و محلی استقبال می‌کنند.
قنبرزاده برگزاری مسابقات کشتی گیله‌مردی در ماکلوان را با تلاش بخشدار سردار جنگل و اداره ورزش و جوانان فومن عنوان کرد و گفت: مسابقات مذکور در دو دسته سنگین وزن و سبک وزن برگزار شده است.
رئیس کمیته کشتی گیله‌مردی فومن مجتبی روشن‌بخش از ماکلوان، اشکان هاشمی از کلاچای و حسین بینا از رودسر را به ترتیب قهرمانان دسته سنگین وزن مسابقات کشتی گیله‌مردی فومن اعلام کرد و یادآور شد: جواد یوسف‌پناه از گشت‌رودخان فومن، رامین یوسف‌پور از رشت و پژمان حبیب‌پناه از فومن به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم دسته سبک وزن را کسب کردند.
وی با بیان اینکه هیئت داوران کاظم طربی از روستای کردمحله فومن را به عنوان پهلوان اخلاق این دوره از مسابقات کشتی گیله‌مردی معرفی کردند افزود: رعایت اخلاق جوان‌مردی و گذشت و همچنین همکاری با هیئت برگزارکننده، از شاخص‌های معرفی پهلوان اخلاق در مسابقات مذکور بود.
قنبرزاده از برگزاری کلاس‌های آموزشی کشتی گیله‌مردی برای جوانان و نوجوانان خبر داد و اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی گیله‌مردی در شهرستان‌های فومن، ماسال، رضوانشهر و شفت برگزار می‌شود.
/صبح شفت

Share