استفاده از ادکلن در دانشگاه ممنوع !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا راهنمای «پوشش حرفه‌ای» هیات‌ علمی، کارکنان، دستیاران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، استفاده از ادکلن، ناخن مصنوعی و زیور‌آلات برای کارکنان این دانشگاه را ممنوع اعلام کرد. بر این اساس استفاده از لباس‌های ساده، تمیز، متناسب با اندام، جلوبسته، مقنعه یا روسری از جمله ضوابط پوشش کارکنان این دانشگاه اعلام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا راهنمای «پوشش حرفه‌ای» هیات‌ علمی، کارکنان، دستیاران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، استفاده از ادکلن، ناخن مصنوعی و زیور‌آلات برای کارکنان این دانشگاه را ممنوع اعلام کرد. 
بر این اساس استفاده از لباس‌های ساده، تمیز، متناسب با اندام، جلوبسته، مقنعه یا روسری از جمله ضوابط پوشش کارکنان این دانشگاه اعلام شده است. 
همچنین در این راهنما آمده است: «ظاهر افراد در محیط دانشگاه و محیط بالینی باید ساده، مرتب و در عین‌ حال بدون آرایش باشد. به‌ استثنای یک حلقه یا انگشتر ساده، استفاده از سایر زیورآلات آشکار مجاز نیست و ناخن‌ها باید کوتاه، مرتب و تمیز ‌بوده و داشتن لاک و ناخن مصنوعی مجاز نیست.» 
در این راهنما همچنین آمده که بهداشت فردی شامل پاکیزگی مو‌ها و بدن الزامی است و استعمال عطر و ادکلن با بوی تند در محیط دانشگاه و محیط بالینی مجاز نیست. 
علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم با دفاع از ابلاغ این راهنما گفته «پوشش نامناسب در بیمارستان‌ها مانع دستیابی به اهداف درمانی می‌شود.»

/دنیای اقتصاد

Share