در همایش استانداردسازی تاسیسات صنعت گردشگری عنوان شد

استاندارد سازی هتل ها و مراکز اقامتی یک جریان تحول خواهانه است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، همایش استاندارد سازی تاسیسات صنعت گردشگری با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان و معاون اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در هتل کادوس رشت برگزار شد .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، همایش استانداردسازی تاسیسات صنعت گردشگری استان گیلان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان گیلان و معاون اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در هتل کادوس رشت برگزار شد .

DSC08039رضا علیزاده هدف از برگزاری این جلسه را یکی از موضوعات پراهمیت که امروزه در دستور کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته دانست و گفت :بحث استاندارد سازی مراکز اقامتی و در فاز بعد مراکز پذیرایی باعث می شود درارائه خدمات و کیفی سازی خدمات بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته به اهداف پیش بینی شده دست یابیم .
ایشان استان گیلان را به جهت بهرمندی از جاذبه های طبیعی ،تاریخی و فرهنگی یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی دانست و اظهار داشت :با نگاه به آمارهای گردشگری شاهد سیر صعودی ورود گردشگر به ویژه گردشگر داخلی به استان هستیم .
استقرار دو میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر درمراکز اقامتی
وی تعداد گردشگراستقرار یافته در مراکز اقامتی درعید سعید فطر در استان گیلان را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود :این میزان مسافر حکایت از این دارد که گردشگران استان گیلان را مقصد قابل اعتنا برای خود می دانند .
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ورود گردشگر خارجی به کشور را از برنامه های دولت تدبیر و امید یرشمرد و گفت :با آغاز فعالیت دولت یازدهم رویکرد دولت در جذب توریسم و گردشگر خارجی است و ما باید آمادگی میزبانی از گردشگران خارجی را داشته باشیم.
استاندارد سازی هتل ها و مراکز اقامتی یک جریان سازی تحول خواهانه در حوزه گردشگری است
رضا علیزاده استاندارد سازی هتل ها و مراکز اقامتی را یک جریان سازی تحول خواهانه در حوزه گردشگری دانست و در ادامه خاطر نشان کرد :هر کسی که قصد دارد در چرخه فضای رقابتی گردشگری دنیا باقی بماند باید خود را با برنامه هایی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعیین کرده تطبیق دهد .
این مقام مسوول یکی از شرایط پیشرفت هتل ها و مراکز اقامتی در بازار های داخلی و خارجی را ارائه خدمات متناسب با نیاز ها و تقاضا شمرد و بیان کرد :ما باید از پوسته سنتی ارائه خدمات خارج شویم و به سمت کشور های توسعه یافته در زمینه گردشگری حرکت نماییم .
وی یکی از مزیت های استاندارد سازی هتل ها و مراکز اقامتی را آزاد سازی نرخ این مراکز عنوان کرد و گفت :وقتی بحث شناور شدن قیمت ها عنوان می گرددباید دید نحوه مواجه با دستگاه هایی اجرایی دیگر چگونه خواهد بود .
دانش آموختگان رشته گردشگری در بحث استاندارد سازی به ما کمک کنند
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری وجود دانشگاه و مراکز آموزش عالی در استان گیلان که در شاخه های گردشگری فعالیت می کنند را یکی از ابزار های برای کمک به امر استاندارد سازی دانست و اظهار داشت :کسانی که دانش آموخته رشته گردشگری هستند می توانند وارد بدنه صنعت گردشگری بشوند و به طور تخصصی در بحث استاندارد سازی به ما کمک کنند .
علیزاده در پایان سخنان خود با بیان این که استان گیلان در سال های گذشته پیش از هر استان دیگری پیش گام در امر استاندارد سازی و دوره های آموزش بود گفت : وقفه ای که در سال های گذشته ایجاد شد متاسفانه بار سیاسی به خود گرفت اما امیدوارم شرکتی که امر استاندار سازی را در استان گیلان به دست گرفته بتواند به اهداف خود بپردازد و سرانجام کار پایان خوبی داشته باشد .
استاندارد سازی هتل ها و مراکز اقامتی بر عهده مالک واحد گردشگری است
به گزارش خبرنگاردیارمیرزا در ادامه این مراسم معاون اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان صنایع دستی وگردشگری کشور با بیان این که استاندارد سازی هتل ها و مراکز اقامتی بر عهده مالک واحد گردشگری است افزود :یک واحد گردشگری در ۷ حوزه ساختمان ،تاسیسات ،ایمنی ،خدمات ،تجهیزات ،نیروی انسانی و آموزش مورد ارزیابی قرار می گیرد .
ایزدیار تعداد واحد گردشگری که درسطح کشور مورد ارزیابی و ممیزی قرار گرفته اند را ۷۷۴ واحد دانست و گفت :از این تعداد واحد گردشگری ۴۵۰ آن ها مورد ارزیابی قرار گرفته اند و ۲۰۰ گواهینامه کیفیت استاندارد نیز برای این مراکز صادر شده است ولی در استان گیلان تا کنون هیچ گواهینامه کیفیتی صادر نشده است .

Share