سام سکوتی

از اعتدال تا انفعال

از اعتدال تا انفعال در دوران کودکی از به زبان آوردن برخی خوشی‌ها می‌ترسیدیم و به گمان کودکانه خود اگر زیاد بر زبان بیاوریم و در بوق و کرنا کنیم، بر ما تلخ می‌شود و گره بر کار می‌افتد و چندین و چند حدیث کودکانه دیگر که در سر داشتیم و بر دل ماند! پیش […]

از اعتدال تا انفعال
sokotiدر دوران کودکی از به زبان آوردن برخی خوشی‌ها می‌ترسیدیم و به گمان کودکانه خود اگر زیاد بر زبان بیاوریم و در بوق و کرنا کنیم، بر ما تلخ می‌شود و گره بر کار می‌افتد و چندین و چند حدیث کودکانه دیگر که در سر داشتیم و بر دل ماند!
پیش از خرداد ۹۲ نیز یک کلمه بسامد بالایی پیدا کرد و استفاده از آن، از معنا و مفهوم آن سبقت گرفت و اسراف در بکارگیری آن از حد اعتدال خارج شد!
آقای رئیس جمهور نیز در سخنرانی پس از پیروزی، دگرباره بر آن کلمه تأکید کردند و همگان را به اعتدال دعوت نمودند و دولت را بر مدار همین کلمه اعتدالی دانستند و کابینه معتدل بستند که تقریبا مورد پسند جامعه رأی دهندگان به آقای دکتر روحانی بود .
اما داستان از جایی دراماتیک می‌شود که اعتدال به انفعال طعنه می‌زند و از سرعت قطار اعتدال روز به روز و استان به استان کاسته می‌شود و آش را در برخی از استان ها تا آنجا شور کرده‌اند که چیزی نمانده است انفعال بر اعتدال رجحان پیدا کند!
هدف اصلی از نوشتن، انتقال پیام است و بنده نیز میانه چندانی با سخت نویسی ندارم و تا حد امکان در زمان دست به کیبورد شدن، از سختی کلام کم می‌کنم و به جای فضولی در مطالعات ادبیات کلاسیک، تمام و کمال جهد می‌کنم تا از ادبیات روز بهره گیرم و با توجه به بستر اجتماعی و خصوصا پر مشغله بودن جامعه سیاسیون کشور، بدون مقدمه بحث را وارد میدان اصلی کنم.
به دلیل جو سنگین پیش از خرداد ۹۲ و تجمیع قدرت در دست گرایش خاص سیاسی که کم کم از آن طرف بام اصول‌گرایی در حال افتادن بودند و حتی دیگر تمکین کردن به حکم رهبری را بر خود سخت می‌دیدند، بدنه اصلاحگر و اعتدال‌گرای جامعه برای واگشت عقلانیت به مدیریت سیاسی و اجرایی کشور فعال شد و پس از سختی‌های فراوان برای کار سیاسی و انتخاباتی که با تعطیلی ستاد‌ها و پایین کشیده شدن بنر‌های تبلیغاتی دکتر روحانی و چندین و چند مشکل دیگر، انتخابات را به سلامت پشت سر گذاشته و موفق شدند دولت تدبیر و امید را با اختلافی فاحش نسبت به رقبا بر مسند قدرت نشانند.
حال که سعی نیروهای ستادی به ثمر نشسته است و جبهه‌های مختلف را پشت سر گذاشته‌اند و با ناملایمات تحمیلی از سوی جبهه‌ای خاص، مدیریت کلان کشور تغییر کرده است، در جنگ بر سر مدیران میانی، برخی از مدیران ارشد بالاخص مدیران کل تقیه پیشه کرده‌اند و بحث استقلال قوا را به دست خود مخدوش می‌کنند.
اینکه دولت، گرایش سیاسی خاصی را نمایندگی می‌کند ولی نماینده محترم شهر گرایشی کاملا مخالف دارد، نباید و نشاید که یک مدیر کل صدور ابلاغ منوط به موافقت نماینده‌ای را کند که هیچ همخوانی و هماهنگی با دولت نداشته و نخواهد داشت.
کج نشستن و راست گفتن اینکه در پس انتخابات تمام شده ۹۲ ، انتخابات ۹۴ نیز است و انفعال تا این میزان چیزی جز ادامه فشار نیروهای خاص بر دولت نخواهد داشت.
سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share