آیت الله قربانی: نیروهای انتظامی ملجأ و پناهگاه مردم باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، آیت الله زین العابدین قربانی در نشست با دانشجویان کارورزی دوره ۲۱ دافوس دانشگاه علوم انتظامی امین، اولین و مهمترین ویژگی نیروهای نظامی و انتظامی را دژ بودن برای مردم عنوان کرد. وی به نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر در خصوص ویژگی های نیروهای نظامی […]

همه ما بایستی با حضور همیشگی خود در صحنه، قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم

ghorbani-830231به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، آیت الله زین العابدین قربانی در نشست با دانشجویان کارورزی دوره ۲۱ دافوس دانشگاه علوم انتظامی امین، اولین و مهمترین ویژگی نیروهای نظامی و انتظامی را دژ بودن برای مردم عنوان کرد.

وی به نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر در خصوص ویژگی های نیروهای نظامی و انتظامی اشاره و اضافه کرد: امام علی(ع) در این نامه که سندی مهم، تاریخی و مایه افتخار ما تشیع است؛ چهار ویژگی برای نیروهای نظامی و انتظامی برشمرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اولین و مهمترین ویژگی نیروهای نظامی و انتظامی را دژ بودن برای مردم ذکر و بیان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی دژهای مردمند که باید مردم را حفظ کرده و منفعت امت را درنظر بگیرند و این امتیاز را در جمهوری اسلامی در حد مطلوبی می بینیم.

امام جمعه رشت دومین ویژگی نیروهای نظامی و انتظامی را زینت بودن برای والی و حاکمان مردم دانست و اظهار داشت: رهبری برای مردم والد رحیم است.

آیت الله قربانی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی باید مانندی پدر مهربان بوده و پناه نوامیس مردم در مقابل اشرار باشند، سومین ویژگی این نیروها را عزت دین بودن اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: عزت دین بودن در نیروهای نظامی و انتظامی را می توان در صفوف نماز جماعت مشاهده کرد که این، از امتیازات جمهوری اسلامی است که ما امروز با نظامیان در صفوف جماعت نماز می خوانیم.

وی چهارمین ویژگی نیروهای نظامی و انتظامی را مایه امنیت بودن کشور ذکر و اضافه کرد: راه های امنیت کشور از وجود شما بوده و باید در رفتار، کردار و منش شبیه مالک اشتر باشید.

امام جمعه رشت نیروهای نظامی و انتظامی را به داشتن صداقت و اخلاق حسنه و رفتار مودبانه توصیه و ابراز امیدواری کرد که نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان سربازان ولی امر مسلمین، زمینه ساز حکومت امام عصر (عج) باشند. / ایرنا

Share