بابک محب پور

آقای استاندار! مطامع سیاسی خود را به مردم نسبت ندهید!

در پی اظهار نظر استاندار اردبیل در خصوص الحاق آستارا به اردبیل آقای استاندار!مطامع سیاسی خود را به مردم نسبت ندهید! سالهاست که شایعه الحاق ” آستارا به اردبیل” و” لوشان به قزوین” آتش زیر خاکستری است که هر چند وقت مشتعل می شود و بیش از همه مردم گیلان را غافلگیر می کند. در […]

در پی اظهار نظر استاندار اردبیل در خصوص الحاق آستارا به اردبیل
آقای استاندار!مطامع سیاسی خود را به مردم نسبت ندهید!
سالهاست که شایعه الحاق ” آستارا به اردبیل” و” لوشان به قزوین” آتش زیر خاکستری است که هر چند وقت مشتعل می شود و بیش از همه مردم گیلان را غافلگیر می کند.
در تازه ترین اظهار نظر ها در این خصوص، استاندار اردبیل گفته است : الحاق آستارا به اردبیل ایده خوبی است که باید پیگیری شود. مجید خدابخش اظهار کرده : ” با توجه به اینکه بیشترین مراجعات مردم آستارا به اردبیل انجام می‌شود و حتی آنها برای درمان و خرید و تامین بسیاری از مایحتاج خود نیز به دلیل مسافت کم به اردبیل سفر می‌کنند،‌ به نظر می‌رسد مردم آستارا خود راغب باشند تا به اردبیل ملحق شوند؛ چرا که این الحاق به سود ما نیز خواهد بود و ما قادر خواهیم بود تا به دریا و سواحل خزر اتصال پیدا کنیم.”
نباید فراموش کرد که اگر در پس موضوع الحاق آستارا به اردبیل موضوعاتی نظیر “درمان و خرید و تامین بسیاری از مایحتاج” دلیل این الحاق عنوان می شود پس از الحاق آستارا به اردبیل، باید الحاق تالش به اردبیل را نیز در دستور کار قرار دهیم و همین طور الا آخر!
چیزی که در این بین کاملا مشهود است “دم خروس ” است که بیرون زده وگرنه ذکر این دلایل نه کارشناسی است و نه منطقی و صرفا دلایل سیاسی دارد .
آقای استاندار ! آیا مردم آستارا از گیلانی بودن خود شرمسار هستند که جنابعالی به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید به جای تدبیر در کار ها، این گونه ساز جدایی را کوک می کنید؟!
آقای استاندار! این را بدانید که در آستارا مشاهیر و بزرگانی داریم که به گیلانی بودن خود افتخار می کنند و موجب مباهات گیلان و گیلانیان نیز هستند .
البته این فرافکنی ها شگردهای قدیمی است که هیچ پایه و اساس کارشناسی نداشته و کاملا عوام فریبانه ، قوم گرایانه ، ضد قانونی و در جهت مطامع سیاسی ( از جمله رسیدن به نمایندگی مجلس) است!
آقای استاندار! باید بدانید مردم شریف آستارا و نمین سالیان سال است که در کنار هم زندگى مسالمت آمیز و آرامى داشته و دارند و قطعا بعد از این نیز اجازه نخواهند داد به هر بهانه اى آسایش و امنیت سیاسى و اجتماعى آنان به خطر بیفتد و قطعا مردم خودشان جواب شما را خواهند داد تا ” سیه روی شود هر که در او غش باشد.”
بابک محب پور

 

 

Share