آغاز مذاکرات برای واردات آب به کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر نیرو در مورد خواسته برخی نمایندگان مبنی بر واردات آب از سایر کشورها تاکید کرد: می‌توان از کشورهایی که با آن ها تعاملاتی داریم آب وارد کنیم اما احتمال تغییر در تعاملات است و وابستگی در مساله آب به هیچ وجه خوشایند نیست. حمید چیت‌چیان  اظهار کرد: موضوع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر نیرو در مورد خواسته برخی نمایندگان مبنی بر واردات آب از سایر کشورها تاکید کرد: می‌توان از کشورهایی که با آن ها تعاملاتی داریم آب وارد کنیم اما احتمال تغییر در تعاملات است و وابستگی در مساله آب به هیچ وجه خوشایند نیست.

332598_Hamid-Chitchianحمید چیت‌چیان  اظهار کرد: موضوع واردات آب را مطالعه می کنیم و با برخی کشورها مذاکراتی دراین زمینه انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه واردات آب نیاز به مطالعات جامع، فنی، اقتصادی و محیطی زیستی باید انجام شود که در حال انجام است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر این‌که مطالعات در زمینه واردات آب مطلبی نیست که سریع الوصول باشد گفت: روی این مساله نمی‌توان به صورت جدی حساب کرد و برای آن زمان نیاز است.

چیت‌چیان در مورد وابستگی کشور با واردات آب گفت: واردات آب وابستگی ایجاد می‌کند. ممکن است در صورتی که واقعا نیازمند واردات باشیم این کار انجام شود البته با تعاملاتی که با کشورهای همسایه داریم جوابگو خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تغییر تعاملات با کشوری که از آن آب وارد می کنیم وجود دارد گفت: ممکن است تعاملاتمان تغییر کند بنابراین وابستگی در مساله آب به هیچ وجه خوشایند نیست.

چندی است که برخی نمایندگان به شدت پیگیر واردات آب از سایر کشورها هستند در حالی که گفته می‌شود کشورمان نیاز به مدیریت آب دارد. / عصر ایران

Share