عرق شرم بر پیشانی‌ام می‌نشیند وقتی پراید ۲۰میلیون تومان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قیمت‌هایی که به تازگی شورای رقابت اعلام کرده گفت: من به عنوان نماینده ملت، عرق شرم بر پیشانی‌ام می‌نشیند وقتی می‌بینیم خودرو معلوم‌الحال مثل پراید را که قیمت آن تا همین دو سال پیش ۸ میلیون بود، اکنون حدود ۲۰میلیون تومان! به دست مشتری می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با گذشت نزدیک دو سال از ورود شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو، این حوزه هنوز هم با یک کلاف سردرگم و مشتریان ناراضی روبه روست، به گونه‌ای که هر روز شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض از ثبات و یا بازنگری فرمول قیمت‌گذاری این محصول ـ که اکنون یکی از نیازهای اساسی مردم است ـ هستیم.

kodro-exدر یک ماه گذشته و با اعلام قیمت‌های جدید، حوزه خودرو هر روز شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض مخالفت یا موافقت مسئولان است. در این میان، اما این صدای مخالفان بود که بلند‌تر از هر صدای دیگری به گوش می‌رسید، که در این راستا نخست دولت از افزایش قیمت‌ها اعلام تکدر خاطر نمود و سپس مجلس پیگیری را مطرح کرد.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قیمت‌هایی که به تازگی شورای رقابت اعلام کرده گفت: من به عنوان نماینده ملت، عرق شرم بر پیشانی‌ام می‌نشیند وقتی می‌بینیم خودرو معلوم‌الحال مثل پراید را که قیمت آن تا همین دو سال پیش ۸ میلیون بود، اکنون حدود ۲۰میلیون تومان! به دست مشتری می‌دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: امروز در میان نمایندگان اراده‌ای به وجود آمده است که می‌خواهند به هر نحو ممکن، تکلیف خودروسازان را یکسره کنند و نخستین کاری که در دستور کار ما خواهد بود، یک تحقیق و تفحص عمیق و کامل که گذشته‌های دور و نزدیک را در بر بگیرد و در اقدام بعدی دوم به سراغ تعرفه واردات خواهیم رفت و اگر لازم باشد، تعرفه واردات را به حداقل ممکن خواهیم رسانید.

این نماینده مجلس با اشاره به فضای رقابتی بین خودروسازان دنیا گفت: بحثی که امروز در دنیا مطرح است، کیفیت بیشتر و قیمت پایین تر است؛ اما در ایران کیفیت که به کلی فراموش‌ شده و در بحث قیمت هم خودروسازان خون مردم را در شیشه کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: رفتاری که امروز خودروسازان با ملت نجیب ما می‌کنند، مصداق استثمار است.

نکو در بخش پایانی مصاحبه‌اش با اشاره به آسیب‌های بازار انحصاری گفت: امروز مدیران شرکت‌های خودروساز خود را در فضایی انحصاری می‌بینند که با در نظر داشتن تعرفه واردات، هیچ شرکت خارجی نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند؛ بنابراین، هیچ انگیزه‌ای برای توجه به حقوق مصرف‌کننده در آن‌ها وجود ندارد.

به هر حال مجلس شورای اسلامی عزم خود را برای رویارویی با این کار جزم کرده و اکنون به نوعی، منتظر نظر دولت در این ‌باره است، اگر دولت بخواهد در تعرفه‌های واردات خودرو تغییراتی دهد، مجلس این آمادگی را دارد که تمام قد از دولت حمایت کند.

اما باید گفت، با توجه به فشارهایی که از سوی دولت و مجلس به شورای رقابت در روزهای گذشته وارد شد، گویا شورای رقابت، سرانجام به این نتیجه رسیده است که در قیمت‌های جدید بازنگری کند و قیمت‌های جدید را با توجه به آپشن‌های مورد استفاده اصلاح نماید.

عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات نشست عصر امروز شورای رقابت گفت: در این جلسه مقرر شد، بهای خودرو و آپشن‌های آن بازنگری شود.

نادر قاضی‌پور در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌ها با بیان اینکه بنا بر مصوبه اخیر شورای رقابت، قیمت خودرو افزایش غیر واقعی داشته است، افزود: این قیمت‌ها مورد قبول اعضای ناظر شورای رقابت نیست و در پی اعتراض این اعضا، قرار شد در قیمت‌ها بازنگری شود.

قاضی‌پور تصریح کرد: در جلسات بعدی شورای رقابت، موضوع قیمت‌گذاری خودرو‌ها و آپشن آن مورد پیگیری و بازنگری قرار خواهد گرفت.
/تابناک

Share