۹۳۲زایمان طبیعی از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت درگیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام ۹۳۲ زایمان طبیعی همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای استان خبر داد. محمدتقی آشوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظامت سلامت اظهار کرد: این طرح دستاوردهای زیادی به همراه دارد که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام ۹۳۲ زایمان طبیعی همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای استان خبر داد.

32752tمحمدتقی آشوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظامت سلامت اظهار کرد: این طرح دستاوردهای زیادی به همراه دارد که کاهش هزینه پرداختی از سوی بیماران مهمترین بخش در اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح ۴۰ درصد هزینه درمان از بیمارانی که به بیمارستان دولتی مراجعه می کردند دریافت می شد گفت: با اجرای این طرح بیمار در شهرها تنها ۱۰ درصد و در روستاها تنها ۵ درصد هزینه را پرداخت می کند.

وی حضور متخصصین در بیمارستانها، بهسازی فضای فیزیکی بیمارستانها، استقرار پزشکان در بیمارستان ها، پرداخت مطالبات پرسنل و افزایش زایمان طبیعی را از مهمترین دستاوردهای این طرح عنوان کرد.

آشوبی از ساماندهی وضعیت ویزیت بیماران در بیمارستان ها و درمانگاههای استان خبر داد و گفت: در این راستا پزشکان متخصص در هر ساعت می توانند ۸ بیمار را ویزیت کنند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات پرسنلی بیمارستانهای دولتی استان خبر داد و گفت: مطالبات خرداد و اردیبهشت پرسنل بیمارستانها پرداخت شد.

آشوبی با بیان اینکه کاهش زایمان سزارین و افزایش زایمان طبیعی از محورهای اصلی طرح تحول نظام سلامت است گفت: از آغاز اجرای این طرح در استان ۹۳۲ زایمان طبیعی و ۳۳۸ زایمان سزارین در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیا اینکه طبق آمارها سال گذشته ۴۰ درصد زایمان های انجام شده در استان از نوع زایمان طبیعی بود گفت: این آمارها در سال جاری به ۴۲ درصد تاکنون رسیده است.

آشوبی در پایان افزایش تعداد بیماری در گروه بیماری های خاص را از دیگر برنامه های طرح تحول نظام سلامت بیان کرد.

ایسنا/

Share