۶۵ نکته کلیدی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان نظام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر معظم انقلاب در این دیدار به موضوعات مهم و مختلفی در زمینه های مسایل داخلی و خارجی بیان کردند که بیانات ایشان در محورهای «تلاش سلطه گران بویژه آمریکا برای ایجاد خطای محاسباتی در ذهن مسوولان ایرانی»، «توصیه هایی به مسوولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهبر معظم انقلاب در این دیدار به موضوعات مهم و مختلفی در زمینه های مسایل داخلی و خارجی بیان کردند که بیانات ایشان در محورهای «تلاش سلطه گران بویژه آمریکا برای ایجاد خطای محاسباتی در ذهن مسوولان ایرانی»، «توصیه هایی به مسوولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه های مختلف کشوری و لشگری»، «مساله هسته ای»، «بحران عراق» و «ماه مبارک رمضان» را در ۶۵ جمله کلیدی می توان مورد توجه قرار داد.

????? ??????? ? ????????? ???? ?? ???? ?????? الف) تلاش سلطه گران بویژه آمریکا برای ایجاد خطای محاسباتی در ذهن مسوولان ایرانی

۱. ماه مبارک رمضان عرصه تقابل «شیطان و رفتارهای شیطانی» با «تقوا و عبودیت و رفتارهای رحمانی» است.

۲.در این صحنه تقابل، شیطان دارای یک هدف مهم و تقوا نیز دارای یک کارکرد بسیار مهم است.

۳. شیطان به دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی انسان ها و کشاندن آنها به خطای محاسباتی و اقدام بر اساس این خطا است در حالیکه تقوا، زمینه ساز آگاهی و دانایی انسان و تمایز بخش حق و باطل است.

۴.تهدید و تطمیع دو وسیله اصلی شیطان برای ایجاد خطای محاسباتی در انسان ها است.

۵.شیطان از یک طرف با تهدید، انسانها را می ترساند و از طرف دیگر با وعده های فریبنده، آینده ای دروغین و خیالی همچون سراب در مقابل چشمان آن ها قرار می دهد.

۶.رفتار آمریکا و قدرت های سلطه گر مانند رفتار شیطان است چرا که آنها همواره تلاش دارند با تهدید و تطمیع و بویژه با وعده هایی که هیچ گاه به آن ها عمل نمی کنند، کشورهای دیگر را مرعوب و تحت سلطه خود درآورند، و شیطان نیز تلاش دارد با تهدید و تطمیع، دستگاه محاسباتی انسان را از کار بیندازد و او را دچار خطای در محاسبه کند.

۷.خطای در محاسبه از بزرگترین خطرها است و همه باید مراقب این خطر بزرگ باشند زیرا خطای در محاسبه باعث می شود که اراده و توانایی های انسان در جهت تصمیم اشتباهی که اتخاذ می شود، عملاً به هدر رود.

۸.یکی از خطاهای بزرگ محاسباتی این است که انسان عوامل معنوی و سنت های الهی را نادیده بگیرد و فقط در چارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادی محدود بماند.

۹.علل سعادت و شقاوت و پیشرفت و پسرفت، فقط در چارچوب عوامل مادی محدود نیست، عوامل معنوی و سنت های غیرقابل تغییر الهی، از عوامل بسیار تأثیرگذاری هستند که نادیده گرفتن آن ها، اشتباهی جبران ناپذیر خواهد بود.

۱۰.خداوند متعال می فرماید اگر در راه خدا حرکت و دین خدا را نصرت کنید، یاری و کمک الهی قطعی خواهد بود.

۱۱. این سنت الهی بارها در تاریخ تکرار شده است که نزدیک ترین نمونه آن، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از برجسته ترین مقاطع تاریخی جهان، است.

۱۲.نگذارید دشمن با استفاده از تهدید و تطمیع در دستگاه محاسباتی شما اثر بگذارد.

۱۳.نبرد بی وقفه و جدی جمهوری اسلامی با استکبار ادامه نبرد پیامبران با طواغیت و شیاطین انس و جن است .

۱۴.با وجود همه زرق و برق ظاهری شیاطین، حرکت الهی ملت ایران، روز به روز عمق و توسعه بیشتری خواهد یافت.

۱۵.ناکارآمدی دو ابزار اصلی دشمن یعنی «تهدید نظامی» و «تحریم» باعث روی آوردن استکبار به ایجاد اختلال در نظام محاسباتی دستگاه ها و مقامات ایرانی شده است.

۱۶.تحریم را باید با مجاهدت در باب اقتصاد مقاومتی خنثی کرد و تهدید نظامی نیز به علت مقرون به صرفه نبودن، در حد تهدید لفظی باقی می ماند.

۱۷.همان گونه که رییس جمهور محترم گفت برنامه ریزی اقتصادی باید با این فرض انجام و پیگیری شود که دشمن سر سوزنی از تحریم ها کم نخواهد کرد.

۱۸.همان گونه که بارها گفته ایم، موضوع هسته ای فقط یک بهانه است و اگر نباشد بهانه های جعلی دیگری مانند حقوق بشر، حقوق زنان و مسائل دیگر مطرح خواهد شد.

۱۹.مسایلی مانند کشتار مردم و قتل و جنایت و غارت، هیچکدام عامل بازدارنده ای برای آمریکایی ها محسوب نمی شود بلکه واقعیت این است که حمله نظامی، امروز برای آمریکا مقرون به صرفه نیست به همین علت ناظران و آگاهان جهانی نیز مانند ملت ایران، تهدیدهای آن را جدی نمی گیرند.

۲۰.برای آمریکایی ها، زندگی و آرامش و امنیت ملت ها، هیچ ارزشی ندارد و اگر صرفه خود را در حمله ببیند لحظه ای درنگ نمی کند.

۲۱.اگر این حرفها (حرف هایی مبنی بر ممانعت آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی) راست باشد علت ممانعت آمریکا این است که حمله را مقرون به صرفه نمی داند.

۲۲.ما نیز قاطعانه تاکید می کنیم که حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای هیچ کس مقرون به صرفه نخواهد بود.

۲۳.دست دشمن، هم در زمینه تحریم و هم در زمینه تهدید، خالی است به شرط اینکه ما اهل ایمان بوده و واقعا در میدان حضور داشته باشیم.

۲۴.دشمن می داند که جمهوری اسلامی اگر هدفی را بخواهد آن را به دست می آورد؛ بنابراین درصدد است با ایجاد اختلال در نظام محاسباتی مسوولان ایرانی، کاری کند که آنها اهداف مغایر با منافع آمریکا را، در دستور کار قرار ندهند که این، همان جنگ نرم است که سال ها پیش بیان شد.

۲۵.جمهوری اسلامی از همان روز اول براساس منطق عقلانی و تکیه بر دو عنصر اساسی یعنی «اعتماد به خدا و سنن آفرینش» و «شناخت و بی اعتمادی به دشمن»، سیاست ها و رفتار خود را بر قوه عاقله متمرکز کرده است و از این پس نیز، چنین خواهد بود.

۲۶.اعتماد به مردم و محبت ها و انگیزه های صادقانه آنها، اعتقاد به ˈما می توانیمˈ، تکیه بر عمل و پرهیز از بیکارگی و تنبلی، اعتماد به نصرت الهی، مجاهدت در راه تکلیف، بهره گیری از تجربه ها، ایستادگی بر استقلال و دقت در رفتار مستکبران با ملت ها، از جمله عواملی است که قوه عقلانی جمهوری اسلامی یعنی زیربنای سیاست ها و اقدامات نظام را شکل داده و می دهد.

۲۷.مخالفت استکبار با جمهوری اسلامی ایران در واقع مخالفت با همین عقلانیت است وگرنه «صرفِ اسم و تشریفات اسلامی» برای آنها مهم و مخالفت برانگیز نیست.

۲۸.آمریکا با ایرانِ وابسته ی زمان پهلوی هیچ مشکلی نداشت اما نمی تواند با جمهوری اسلامی که به «استقلال، ایمان، ایستادگی در مقابل ظلم و اتحاد اسلامی» دعوت می کند، دشمنی نکند.

ب) چند توصیه مهم رهبر انقلاب اسلامی به مسوولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه های مختلف کشوری و لشگری:

۲۹.به معنای واقعی کلمه در یک پیچ تاریخی قرار داریم و اگر قوی نباشیم همه به ما زور خواهند گفت بنابراین باید قوی تر شویم.

۳۰.داشتن روحیه، نگاه امیدوارانه، کار و تلاش، شناخت رخنه های «اقتصادی، فرهنگی و امنیتی و بستن این رخنه ها»، هم افزایی دستگاه ها و هم افزایی دستگاه های مسوول با مردم از جمله عناصر افزایش قدرت ایران است.

۳۱.همه مسوولان کشور قدر فرصت برای کار و تلاش و خدمت به مردم را بدانند.

۳۲.نگویید نمی گذارند، چرا که این حرف که در دوره های قبل نیز گفته می شد، قابل قبول نیست.

۳۳.باید با استفاده از امکانات موجود، حتی لحظه ای را برای کار و تلاش از دست نداد.

۳۴.حرکت های خود را براساس اصول انقلاب تنظیم کنید و با پرهیز از حاشیه سازی و حاشیه پردازی، بر حل مشکلات مردم، متمرکز شوید.

۳۵.هم گرایی سه قوه و هم گرایی بخشی، تشکیل جلسه مشترک سران قوا، شکل دهی جلسات مشترک و دو جانبه میان قوا، تبادل نظر و استفاده از مشورت های متقابل و نیز مدیریت جهادی از نکات مهم سخنان رهبری در توصیه به مسوولان و کارگزاران نظام بود.

۳۶.بنده دولت را تایید و حمایت می کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسوولان بلندپایه دولت اعتماد دارم.

۳۷.همه دولتها دارای نقاط مثبت و نقاط منفی بودند و نقد دولت های گذشته باید بصورت کارشناسی باشد و نقد در منبرهای عمومی خیلی به مصلحت نیست.

۳۸.البته درخصوص دولت کنونی نیز هرگونه نقدی، باید منصفانه و محترمانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ گیری و اذیت رساندن به دولت باشد.

۳۹.رییس جمهور محترم و برخی مسوولان، کم و بیش درخصوص حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی سخن گفته اند اما نیاز اصلی، عمل است و نباید این گونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم اما در عمل، حرکت ما کند باشد.

۴۰.مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است.

۴۱.رونق اقتصادی نیز فقط با تولید و فعال کردن ظرفیت های درونی محقق می شود و نه با چیز دیگر.

۴۲.بانک ها باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مثبت ایفا کنند و خود را با این سیاست ها و برنامه ریزی های دولت برای اجرای آنها، تطبیق دهند.

۴۳.بخش صنعت و معدن تحرک و تلاش خود را مضاعف کنند زیرا بار اصلی خروج از رکود بر عهده بخش صنعت و معدن است.

۴۴.اهمیت بخش کشاورزی نیز حیاتی است.

۴۵.در کنار حمایت از بخش کشاورزی باید مشکلات کشاورزان و دامداران نیز برطرف شود.

۴۶.اعتدال (شعار دولت یازدهم) شعار بسیار خوب و مورد تایید است زیرا افراط همواره محکوم است.

۴۷.مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور، با شعار اعتدال، جریان های مؤمن را کنار نزنند.

۴۸.همین جریان مؤمن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می کند و در مشکلات نیز، دولت را به طور واقعی کمک می کند.

۴۹.اعتدال همان اسلام است. یعنی مقابله شدید با کفار و مهربانی با یکدیگر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر.

۵۰.اعتدال به این معنا نیست که از کارهایی که جریان مومن، احساس وظیفه می کند، جلوگیری کنیم.

۵۱.امنیت فکری و ذهنی برای مردم مهم است و نباید با طرح برخی مطالب بی مبنا و تکرار حرف های مطبوعات بیگانه با اعصاب و روان مردم بازی کرد.

ج) مساله هسته ای

۵۲.موضوع هسته ای، مساله ای حساس است؛ واقعیت این است که در این موضوع، طرف مقابل به مرگ گرفته است که به تب راضی شویم.

۵۳.هدف آنها این است که در موضوع ظرفیت غنی سازی، جمهوری اسلامی ایران را به ۱۰ هزار سو راضی کنند البته ابتدا از ۵۰۰ سو و ۱۰۰۰ سو شروع کردند، که «۱۰ هزار سو محصول حدود ۱۰ هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم»، در حالیکه به گفته مسوولان مربوط، نیاز قطعی کشور، ۱۹۰ هزار سو است.

۵۴.حرف آمریکایی ها که به بهانه نگرانی از سلاح هسته ای، با دانش و فناوری بومی هسته ای ایران مخالفت می کنند، ناحق و غیر منطقی است.

۵۵.تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای، راه های مشخص و دستگاه های مسوولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی بیند و تضمین هم شده است.

۵۶.آمریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود آمریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته ای دارد.

۵۷.با پرونده ای که شما (آمریکایی ها) درباره استفاده از سلاح هسته ای دارید نگرانی در مورد سلاح هسته ای به شما مربوط نیست.

۵۸.ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.

۵۹.مساله تحقیق و توسعه در موضوع هسته ای یکی دیگر از مواردی است که باید قطعا در مذاکرات رعایت شود.

۶۰.یکی دیگر از موارد مهم که طرف مقابل تکیه و حساسیت زیادی دارد، حفظ تشکیلاتی است که تخریب آن ها برای دشمن امکان پذیر نیست.

۶۱.آنها در مورد تاسیسات فردو می گویند، چون این تاسیسات قابل دسترسی و ضربه زدن نیست، بنابراین باید تعطیل شود که این سخن، خنده آور است!

ج) مساله عراق

۶۲. به توفیق الهی مردم مومن عراق، این فتنه را خاموش خواهند کرد.

۶۳.ملت های منطقه نیز روز به روز بسوی رشد و اعتلای مادی و معنوی پیش خواهند رفت.

د) ماه مبارک رمضان

۶۴.ماه مبارک رمضان ماه اِنابه و توبه و زمینه ساز حرکت از دوزخ بدکرداری و بددلی و بداندیشی بسوی بهشت نیک کرداری، نیک اندیشی و نیک رفتاری است.

۶۵.از جمله معارف والایی که ادعیه ماه مبارک رمضان به انسان می آموزد، عمل همراه با معرفت و هدف، دوری از تنبلی و بیکارگی و پرهیز از دل زدگی، سهل انگاری، سخت دلی، تحجر و غفلت است که وظیفه مسوولان برای رعایت این معارف ارزشمند بسیار سنگین تر و سخت تر از افراد عادی است.

/ایرنا

Share