۳۴ مجتمع آبرسانی روستایی در گیلان در حال احداث است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اعلام کرد: ۳۴ مجتمع آبرسانی روستایی در این استان در حال احداث است. به نقل از روابط عمومی شرکت آبفار گیلان؛ محمدعلی فرّ امینی افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این مجتمع های کوچک و بزرگ آبرسانی روستایی بیش از ۶۰ درصد است. وی، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اعلام کرد: ۳۴ مجتمع آبرسانی روستایی در این استان در حال احداث است.

103به نقل از روابط عمومی شرکت آبفار گیلان؛ محمدعلی فرّ امینی افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این مجتمع های کوچک و بزرگ آبرسانی روستایی بیش از ۶۰ درصد است.

وی، با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این تعداد مجتمع آبرسانی افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، خاطرنشان کرد: برای تکمیل عملیات اجرایی این مجتمع ها به ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از ۳۴ مجتمع آبرسانی در حال احداث، بیش از ۳۸۴ هزار نفر در ۶۸۷ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

فرّ امینی گفت: برای تامین آب آشامیدنی این روستاها، ۳ هزار و ۶۶۷ کیلومتر لوله گذاری شبکه ی توزیع، ۸۸۳ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، ۵۲ هزار مترمکعب مخزن، ۶۳ حلقه چاه و ۱۱ دهنه چشمه اجرا می شود.

بنابراین گزارش؛ در زمان حاضر یک هزار و ۶۶۴ روستای گیلان از آب شرب مناسب و بهداشتی برخوردارند.

Share