رييس ستاد ساماندهي طرح هاي دريا خبرداد

۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی طرح های سالم سازی دریا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس ستاد ساماندهی طرح های دریا در وزارت کشور از اختصاص اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال برای ساماندهی طرح های سالم سازی دریا در سواحل استان های شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس ستاد ساماندهی طرح های دریا در وزارت کشور از اختصاص اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال برای ساماندهی طرح های سالم سازی دریا در سواحل استان های شمالی خبر داد.

SONY DSCعلی ملازاده در نشست ستاد ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری گیلان گفت: اختصاص اعتبار برای هر استان، منوط به هزینه کردن بهینه و اصولی برای طرح های سالم سازی دریا است.

وی با تاکید بر ضرورت پرداخت بموقع حق الزحمه ناجیان غریق تصریح کرد: در این طرح ها برخی از دستگاه ها شبانه روزی فعالیت می کنند که باید در این اعتبارات به طور ویژه دیده شوند.

رییس ستاد ساماندهی طرح های دریا در وزارت کشور با اشاره به ارزیابی ساماندهی سواحل کشور در سال گذشته اظهار کرد: در این ارزیابی ها با استفاده از نظرات کارشناسی، دیدگاه های دستگاه های اجرایی استان ها و افراد بومی، دغدغه هایی مشخص شد که طی یک ماه تلاش بی وقفه، آیین نامه ای جامع تدوین شد.

وی یکی از مهمترین اهداف ستاد ساماندهی طرح های دریا در وزارت کشور را کاهش تلفات انسانی عنوان کرد و با اشاره به کاهش چشمگیر تعداد غرق شدگان در سواحل شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: سال گذشته به این مهم توجه کافی نشد و تلفات انسانی غیر طبیعی بوده است.

ملازاده استان گیلان را در بحث ساماندهی سواحل دارای مدیریت یکپارچه و هماهنگی دانست و افزود: بخش های مختلف از جمله استانداری ، نیروی انتظامی ، هلال احمر و سپاه حضوری فعال در بحث ساماندهی سواحل استان دارند.

وی درباره موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال کمیته ای تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر با همکاری ائمه جمعه و سپاه در هر شهرستان تشکیل شده که با اقدامات ایجابی، مکمل کارها و برنامه های فرهنگی باشند.

رییس ستاد ساماندهی طرح های دریا در وزارت کشور خدمات رسانی مناسب و رعایت بهداشت در طرح های سالم سازی، بحث های عمرانی و افزایش این طرح ها را از دیگر اولویت های ستاد ساماندهی سواحل ذکر کرد.

ملازاده کاهش تلفات انسانی را در گرو افزایش طرح های سالم سازی خواند و گفت: برای افزایش طرح های سالم سازی دریا، بودجه های دولتی کافی نیست و باید از بخش خصوصی برای این مهم نیز بهره گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: باید بخشی از طرح های سالم سازی دریا را دولت با ایجاد زیر ساخت های مناسب، فراهم کند و بخش دیگر مربوط به افزایش طرح ها و خدمات، نیازمند ورود بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه متولی ساماندهی سواحل در استان استاندار و در شهرستان ها فرمانداران هستند، اظهار کرد: در شهرستان ها باید کمیته های تخصصی تشکیل شود و مسوولان شهرستان ها با توجه به مسوولیتشان امور را مدیریت کنند.

ملازاده نقش منجیان غریق ، نیروی انتظامی و هلال احمر را در کاهش تلفات انسانی موثر خواند و تصریح کرد: باید گشت های چرخشی و نظارتی برای جلوگیری از غرق شدن انسان ها در سواحل استان فعال باشند.

Share