جعفرزاده ایمن آبادی در تذکر آئین‌نامه‌ای

۱۰ هزار و ۶۴۰ نفر بی‌سواد در آموزش و پرورش استخدام شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده گفت: ۴۰۰ هزار نفر پرسنل از ۶۵۰ هزار نفر استخدام شده خلاف قانون بوده است و ۷۶ هزار نفر در آموزش و پرورش برخلاف تمام مقررات استخدام شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس در تذکر آئین‌نامه‌ای، با اشاره به حملات اسرائیل به غزه اظهار داشت: امروز اسرائیل غزه را بمباران می‌کند ولی برخی نمایندگان به جای محکوم کردن اسرائیل، مسئولین دولت جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنند در صورتی که رهبر انقلاب، حمایت خود را از این دولت اعلام کرده بود.

jafarzadeh2-300x180وی گفت: برخی از این آقایان در دوره ریاست جمهوری قبل تمام تخلفات را دیدند، اما ساکت ماندند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به گزارش عسگری آزاد به نمایندگان مجلس افزود: محمود عسگری آزاد امروز گزارشی را به مجلس ارائه کرد که می‌تواند یک پرونده منفی برای همه نمایندگان مجلس باشد به نحوی که ۲۰۰ هزار موسسه و سازمان خلاف قانون تشکیل شده است.

جعفرزاده گفت: ۴۰۰ هزار نفر پرسنل از ۶۵۰ هزار نفر استخدام شده خلاف قانون بوده است و ۷۶ هزار نفر در آموزش و پرورش برخلاف تمام مقررات استخدام شده اند.

وی با بیان اینکه اخطار من در مورد ماده ۳ قانون اساسی و در مورد تبعیض ناروا است، تأکید کرد: متأسفانه باوجود صراحت قانون در جذب و استخدام، اکنون این آمارها را مشاهده می‌کنیم و از ۷۶ هزار استخدام شده در آموزش و پرورش ۱۰ هزار و ۶۴۰ نفر بی‌سواد هستند، این در حالی است اکنون بسیاری از تحصیل‌کنندگان با مراجعه به نمایندگان مجلس تقاضای یافتن شغل را دارند و این موضوع نیازمند بررسی است.

نماینده مردم رشت در مجلس خطاب به لاریجانی اظهار داشت: اگر صلاح می‌دانید این گزارش را به کمیسیون اصل نود ارجاع داده تا رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مقرر نیست که یک شخص مأموریت خود را انجام دهد و پس از آن، هیچ پیگیری صورت نگیرد.

لاریجانی خطاب به جعفرزاده اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را بررسی خواهد کرد و در صورت مشخص شدن تخلفات آن را اعلام خواهد کرد.

/تسنیم

Share