فرماندار رشت

۱۰ شهر گیلان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی با بیان اینکه ۱۰ شهر گیلان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، اظهار کرد: این شهرها کارکرد روستاشهری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت گفت: ساختار سند توسعه رشت باید مناسب با نیازهای رشد این شهر تعریف شود.

mahdavi_3407سید عیسی مهدوی با بیان اینکه ۱۰ شهر گیلان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، اظهار کرد: این شهرها کارکرد روستاشهری دارند.

وی جمعیت شهر رشت را بیش از ۵۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: فشردگی جمعیت رشت به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

فرماندار رشت برخی شهرهای گیلان را زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت عنوان کرد و گفت: کارکرد این شهرها مرکز خرید و فروش، کشاورزی و نیمه‌کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت گیلان در روستاها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: جمعیت روستاشهرها زیر ۳۰ درصد است.

مهدوی با اشاره به تراکم جمعیتی در گیلان خاطرنشان کرد: ۷۴ نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کنند و گیلان جزو متراکم‌ترین استان کشور است.

وی با تصریح بر اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان در شرایط جلگه‌ای و ساحلی زندگی می‌کنند، یادآور شد: باید از مدیریت شهری در این راستا استفاده شود.

فرماندار رشت کارکرد شهر رشت را منطقه‌ای و سطح خدمات آن را بالا دانست و خاطرنشان کرد: رشت ساختار خاصی دارد و تمرکز خدمات در این شهر باید در سطوح مختلف ارائه شود.

این مقام مسئول وضعیت حمل و نقل درون شهری را از مشکلات عنوان کرد و گفت: به دلیل نوع ساختار فضای شهری و تعداد سفرها و نرخ مالکیت شهری نیاز به استفاده از خودروی شخصی را بیشتر می‌کند که باید این موضوع در سند توسعه رشت لحاظ شود.

این مسئول درباره تهیه سند طرح توسعه شهر رشت، متذکر شد: ساختار سند توسعه رشت باید مناسب با نیازهای رشد این شهر تعریف شود.
/فارس

Share