در بازديد سرزده از بخش هاي مختلف بنياد مسكن اعلام شد

گلایه استاندار گیلان از کندی صدور سند مالکیت خانه های روستایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز در بازدید سرزده از بخش های مختلف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، صدور سند روستایی را ازخدمات ارزشمند بنیاد عنوان واز اینکه ۲۵هزار سند در ثبت اسناد درنوبت دریافت هستند گلایه کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز در بازدید سرزده از بخش های مختلف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، صدور سند روستایی را ازخدمات ارزشمند بنیاد عنوان واز اینکه ۲۵هزار سند در ثبت اسناد درنوبت دریافت هستند گلایه کرد .

دکتر محمد علی نجفی پس ازاین بازدید در نشستی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی وجمعی از میدران کل استانداری ، مدیرکل ومعاونین سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار شد با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان و بهره گیری از فیوضات این ایام اظهار داشت : در ماه مبارک رمضان ، ماه میهمانی خدا و بهار قرآن ، از فیوضات این ماه در جهت خودسازی وخدمت بیشتر به مردم بیشتر استفاده کنیم.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از جمله سازمانهایی دانست که نام آن با انقلاب ، اسلام و حضرت امام خمینی (ره) مزین گردیده است و افزود : اهمیت خدمتگزاری در این نهاد ارزشمند که عصاره آن مدیرت جهادی است بر کسی پوشیده نیست .

استاندار با اشاره به مزیت های منحصر به فرد روستاهای گیلان ، لزوم توجه ویژه مدیران جهت حل مشکلات روستاها را یادآورشد وافزود :توجه به روستاها در بخش های مختلف کشاورزی ، گردشگری و توسعه عمران و آبادانی ، فرصت ایجاد اشتغال را در پی دارد اما متاسفانه به دلیل کم توجهی به فرصتهای شغلی در روستاها ،ضربات زیادی در حوزه کار آفرینی خوردیم.

استاندار گیلان با اشاره به عقب ماندگی گیلان در اجرای طرح های هادی روستایی اظهار داشت : استان گیلان باید در اجرا و تهیه طرح هادی جزو استانهای پیشرو کشور باشد چراکه پتانسیلها وانگیزه های لازم در این زمینه در کشور واستان وجود دارد.

jpg1726

دکتر محمد علی نجفی همچنین صدور سند روستایی را ازخدمات ارزشمند بنیاد مسکن عنوان واز اینکه ۲۵هزار سند روستایی در گیلان در ثبت اسناد درنوبت دریافت هستند گلایه کرد وگفت : معاونت هماهنگی امورعمرانی دلایل کندی صدور سند روستایی را بررسی وراهکارهای لازم برای حل این مشکل ارائه کند.

وی بر لزوم حساسیت ویژه مسئولین در بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت : نباید اجازه دهیم بهترین مناطق روستایی گیلان با ویلا سازی و ساختمان های نا همگون که هیچ ارزشی در حوزه گردشگری ندارند مواجهه گردند.

وی با اشاره به دستور العمل ابلاغ شده از سوی معاون اول رییس جمهوری به وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با پدیده زمین خواری گفت :در دیدار اخیر با دکتر جهانگیری گزارشی از فعالیتهای انجام شده در استان ارائه شد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به پرداخت ۸۵میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۹هزار آسیب دیده برف سنگین سال گذشته از سوی بنیاد مسکن گفت :تا کنون به ۳هزار و۲۰۰نفر نیز ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی پرداخت شده است .

jpg1724

وی تاکید کرد :بنیاد مسکن یک بررسی دیگر در روستاهای گیلان انجام دهد تا حتی اگر فردی از دریافت تسهیلات بازمانده است حقش رابگیرد.

محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان گیلان نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای این نهاد گفت :میزان اجرای طرح های هادی روستایی در کشور ۳۹ درصد است که این آمار درگیلان ۲۴ درصد می باشد.

وی افزود :امسال تلاش میکنیم برای ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر سند مالکیت صادر کنیم.
jpg1723

Share