اسماعیل پور

کودکان کار و خیابانی شهر رشت همگی دارای خانواده هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وی سازمان بهزیستی را متولی کودکان کار و خیابانی دانست و افزود:آنچه که در رشت مشاهده می شود به این صورت است که کودکان کار و خیابانی همه دارای خانواده هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و همچنین نماینده موسسه “آرامش دو گیتی” با حضور جمعی از خبرنگاران به مناسبت برگزاری نمایشگاه عکس”زیر پوست شهر” برگزار شد.

دکتر اسماعیل پور طراح و نماینده موسسه “آرامش دو گیتی” با بیان اینکه امیدواریم با همکاری رسانه ها و همیاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم اظهار داشت:عموما در نمایشگاه های عکس سعی می شود با بیانی زیبا و هنرمندانه جلوه های زیبا در دید عموم مردم قرار گیرد اما با برگزاری نمایشگاه زیرپوست شهر آنچه که برای ما از اهمیت اساسی برخوردار است,نوع نگاه مردم و حتی مسئولین به پدیده ی آسیب های اجتماعی است و امیدواریم این نمایشگاه تلنگری برای مردم و مسئولین باشد.esmaeil-poor1610
وی از افزایش روزافزون آسیبهای اجتماعی در شهر رشت خبرداد و گفت:باتوجه به کالبد ناموزون رشت لزوم پیوست فرهنگی بیش از پیش حس می شود.
اسماعیل پور با بیان اینکه به عنوان یک فعال اجتماعی همواره دغدغه ام بر این بوده است که در کنار تغییر مبلمان شهری نظیر ساخت پل ها و زیرگذرها یک معضل اجتماعی نیز بوجود خواهد آمد.چون این مکان ها تبدیل به محیطی برای بروز آسیب های اجتماعی خواهند شد.
وی با اعلام اینکه ممکن است این دیدگاه کمی بدبینانه به نظر برسد افزود:باید بدانیم که دید خوشبینانه و بدبینانه به یک موضوع درکنار یکدیگر می توانند معضلات شهری را رفع نمایند.

برگزاری نشست” گپ و گفت “همزمان با نمایشگاه عکس زیر پوست شهر

اسماعیل پور در ادامه خاطرنشان کرد:باتوجه به این دغدغه های طرحی به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ارائه شد و در نهایت نمایشگاه عکس “زیر پوست شهر” آماده برگزاری گردید و امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه ,این صدا به گوش مسئولین برسد و باید بدانیم که تنها نباید از زخم ها رونمایی کرد بلکه باید راهکاری در جهت رفع آنها نیز ارائه نمود.
وی از ایجاد پاتق گپ و گفت در قسمت جنبی نمایشگاه عکس ” زیر پوست شهر”خبر داد و گفت:با حضور کارشناسان و شهروندان نظرات مختلف شنیده و به بحث گذاشته می شود و در آینده در کارگروه آسیب های اجتماعی بررسی خواهد شد.
اسماعیل پور از طرح پیشخوان متکدیان و خانه کودک سیار به عنوان طرح های ارزنده ای نام برد که علاوه بر رونمایی از زخم ها به ارائه راهکار نیز می پردازند .

کودکان خیابانی شهر رشت همگی دارای خانواده هستند

وی سازمان بهزیستی را متولی کودکان کار و خیابانی دانست و افزود:آنچه که در رشت مشاهده می شود به این صورت است که کودکان کار و خیابانی همه دارای خانواده هستند.اما سرپرست انها یا در زندان هستند و یا اینکه گرفتار مواد مخدراند و یا اینکه بدسرپرست هستند و این کودکان اجبارا به خیابان ها کشیده می شوند.

یک تیم سازمان یافته در پشت صحنه معضل تکدی گری وجود دارد

اسماعیل پور از ارائه ی طرحی به نام “محض رضای خدا کمک نکنید” خبر داد و گفت”درخصوص کمک نکردن به این کودکان بیاد اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد و در تلاش هستیم با کمک موسسات خیریه به کمک این کودکان بشتابیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مردم از سر دلسوزی به این کودکان کمک می کنند افزود:باید به این مورد توجه داشت که این امر موجب رونق بازار تکدی گری خواهد شد.
نماینده موسسه ” آرامش دو گیتی” اظهار داشت:در گذشته تصورمان از متکدیان انسانهایی بوده که نیازمند و مهجور هستند اما امروز افراد تحصیلکرده و با یک تیم سازمان یافته در پشت این قضایا حضور دارند و در این راه از کودکان خیابانی نیز بهره برداری می کنند.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در نمایشگاه عکس “زیر پوست شهر” ۷۰ قطعه تابلوعکس با موضوعات تکدی گری,کودکان کار,اعتیاد که همگی انها در شهر رشت گرفته شده از پنجم الی دهم تیر ماه در گالری خانه فرهنگ و هنر رشت از ساعت ۱۷ الی ۲۱ شب , پذیرای عموم شهروندان خواهد بود.

Share