پس از 37 سال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت

کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت پلمپ شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت به دلیل نداشتن پروانه بهره برداری پلمپ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت به دلیل نداشتن پروانه بهره برداری پلمپ شد.

33224مهندس آرش امیرلو مدیرعامل سازمان عمران شهرداری کلانشهر رشت در خصوص پلمپ صبح امروز کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت بعد از ۳۷ سال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: از مردم شهر رشت پوزش می طلبیم، سازمان عمران شهرداری رشت در راستای رسیدن به اهداف جامع ترسیم شده توسط شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر رشت در جهت رفاه شهروندان اقدامات اساسی در خصوص دفع زباله، جمع آوری روان آبهای سطحی و اجرای طرح نهضت آسفالت در دستور کار داشته که متاسفانه پلمپ ناگهانی کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت با بی تدبیری، شهر را با مشکل مواجه کرده است و متاسفانه عدم بررسی تبعات اجرای این کار مشکلات زیادی را برای رفاه شهروندان ایجاد می کند.

امیرلو با بیان اینکه کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت از سال ۱۳۵۶ مشغول فعالیت بوده است درخصوص اعلام نداشتن پروانه بهره برداری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و علت پلمپ کارخانه گفت: این کارخانه مربوط به بخش خصوصی نبوده و فواید فعالیت آن کاملا مردمی است، این کارخانه ۳۷ سال فعالیت داشته و مراحل اخذ پروانه بهره برداری از سه مرجع سازمان محیط زیست، سازمان آب و سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت قانونی در حال پیگیری است.

تعطیلی کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت سبب کندی مصوبات شورا می شود

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اعلام خبر تعطیلی کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت و با اشاره به مصوبات چهل و دومین جلسه کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت به ایسنا گفت: بررسی وضعیت آسفالت سطح شهر به عنوان دستور نخست این جلسه مطرح شد که با توجه به تخصص اعضای این کمیسیون در بخش عمران و عضویت اکثریت آنها در سازمان نظام مهندسی انتظار می رود نظارت دقیقی بر نحوه عملکرد پیمانکاران از سوی این کمیسیون صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت مشکلاتی را در روند اجرای مصوبات شورا ایجاد می کند، گفت: اعتبار طرح نهضت آسفالت در بودجه امسال ۱۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است، که فاز نخست این طرح در سطح ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر رشت اجرا می شود که برای تحقق این امر به سه هزار تن قیر و ۴۸ هزار تن آسفالت نیاز است اما با توجه به مشکل روند کار به کندی پیش می رود.

شهردار رشت پلمپ کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت را تائید کرد

 مهندس محمدابراهیم خلیلی شهردار رشت نیز صورت گرفت که وی ضمن تائید این خبر گفت: اجرای طرح نهضت آسفالت در سطح شهر رضایت شهروندان را موجب می شود، فاز نخست طرح نهضت آسفالت در سطح ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر رشت اجرا می شود که برای تحقق این امر به سه هزار تن قیر و ۴۸ هزار تن آسفالت نیاز است که پلمپ این کارخانه مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: از طریق معاونت عمرانی استانداری گیلان و مراجع ذیصلاح در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.

بی توجهی به تذکرات سازمان صنعت، معدن و تجارت طی ۳۷ سال، سبب پلمپ کارخانه آسفالت شد

دکتر علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز درخصوص این موضوع عدم دارا بودن پروانه بهره برداری را علت عملکرد امروز اداره حقوقی سازمان صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد و گفت: بارها و بارها به کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت تذکرات قانونی برای اخذ پروانه بهره برداری ارائه شده بود ولی متاسفانه تمرد از اجرای قانون و فعالیت بدون پروانه ما را بر آن داشت تا در دولت قانون تعیین تکلیف شود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل ۳۷ سال فعالیت کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت بدون پروانه چه بوده است؟ گفت: سالهای زیاد فعالیت دلیل بر عدول از قوانین و عدم اجرای مصوبات قانون نخواهد بود و به بهانه سالها کار، نمی توان فعالیت غیرقانونی داشت.

منتظری با بیان اینکه طی این سالها مساعدت های فراوانی درخصوص اخذ پروانه بهره برداری با این کارخانه انجام شده است افزود: متاسفانه با مشاهده تکرار بی توجهی به تذکرات سازمان صنعت، معدن و تجارت مجبور به پلمپ کارخانه شن و ماسه و آسفالت شهرداری رشت شده ایم و در حال حاضر نیز نسبت به تعامل و گفتگو در خصوص این مساله آمادگی داریم.

ایسنا/

Share